продовженняВигляд на Старий Єрусалим з Елеонської (Оливкової) гори.
Тут не все так просто...
Промінь сонця, що заходить, в цю хвилину вказує на "Ворота милосердя" в стіні Старого міста, або на "Золоті ворота", як їх інколи називають християни. Саме через ці ворота, Ісус на білому ослику в'їхав до Єрусалиму щоб потім увійти до Храму. Згідно єврейської традиції через ці ворота в'їде коли-небудь до Єрусалиму на ослику Месія (євреї не признали Христа), після чого настане Страшний Суд.
Прямо тут, перед цими воротами, почнеться воскресіння з мертвих, і ті, що лежать в могилах на Олійній горі, першими встануть перед Всевишнім. Оті прямокутники на передньому плані фото - то є могили тих, що чекають Суду.
Однак... здійснення Біблейського пророцтва про прихід Месії і про Страшний Суд, залежить не тільки від волі вищого Провидіння, але й від поведінки людей. Як виявилось, люди можуть сприяти здійсненню пророцтв або перешкоджати ім.
Саме мусульмани заклали каменем ці ворота Милосердя для того, щоб очікуваний іудеями Месія не зміг в'їхати через них в Місто.
Мало того, араби перетворили на кладовище підступи до цих воріт, добре знаючи про те, що, згідно з пророцтвом, перед появою Месії, до воріт повинен буде підійти пророк Еліягу (пророк Ілля) і протрубити в шофар (ріг) про наближення Машиаха (Месії). Але, пророк Ілля - коен* (іудейський священослужитель Храму), а коенам категорично заборонено заходити на територію кладовищ! Значить Ілля-пророк, не зможе підійти до Воріт Милосердя!.. Питання вирішене...
Ось така драматична ситуація розвернулася тут просто неба. У цьому невеликому провінційному древньому місті переплелися між собою три світові релігії, а біблейським пророкуванням протистоять люди.
Таким чином Біблейські надання для нащадків Адама і Єви перетворилися на політичні реалії сучасного Єрусалиму, причому в реаліях не лише місцевого, але й всесвітнього масштабу.
* Коени або кохени (івр. כֹּהֵן, мн. івр. כֹּהֲנִים, коанім) — єврейський стан священнослужителів з роду нащадків Аарона. Коени виконували богослужіння спочатку в Скинії, а згодом в Єрусалимському храмі. Статус коена передається по спадку по батьківській лінії, за умови дотримання ряду певних обмежень.
З числа коенів вибирався Первосвященик (коен гадоль), який раз на рік в Йом Кипур входив в Святая Святих (Кодеш ха-Кодашим), де зберігався Ковчег Заповіту.
Як правило, коени завжди прагнули зберегти своє прізвище «Коен» і похідні від неї («Коган», «Каганович» та ін.).P.S.
Відомо, що через ці ж Ворота милосердя в 629 році в"їхав на коні до Єрусалиму візантійський імператор Іраклій, після перемоги над персами. Щастя, що він в'їхав туди не на білому ослі...
А тепер - НазаретВид на стару частину міста.
На передньому плані т.зв. "мечеть розбрату".
Аби піднятися до католицької базиліки потрібно обійти цю стіну з написом, зліва. Вивіска з цитатою з Корану попереджує про те, яка релігія є найправильнішою!..
Тут знову прийдеться зупинитись і розібратись...
На цім фото дві святині двох світових релігій.
1. Храм Благовіщення - найбільший на Близькому Сході собор, який був побудований ізраїльською будівельною фірмою "Солель боні" за проектом італійського архітектора Джованні Муцио в 1969 році на місці франциськанського храму. За переказами тут знаходиться Грот в якому жила Діва Марія. На фото видно сірий купол Храму Благовіщення.
2. Могила Шаhаб-а-діна, брата відомого героя ісламу Салах-а діна (котрий вибив хрестоносців з Єрусалиму). Шаhаб-а-дін загинув тут в 1187 році. Невелика будова, покрита зеленим куполом, є діючою мечеттю, званою місцем Шаhаб-а-діна.
Здається все виглядає спокійно і безтурботно в співіснуванні християнського Храму і ісламської мечеті. Проте це враження облудне. Після будівництва високого християнського Храму, мечеть розташована поруч, виявилася приниженою, а закони шаріату попранними (ісламські святині повинні бути вищими за любі інші!). Статус-кво був порушений, і у відповідь на це мусульмани вирішили побудувати на місці могили Шаhаб-а-діна велику і високу мечеть.
Власті міста і державні будівельні інстанції Ізраїлю дозволили в 1997 році мусульманам будівництво мечеті по представленому ними плану. План будівництва мечеті був опублікований, як того вимагає ізраїльський "Закон про планування і будівництво", і настав період подачі аргументованих заперечень від всіх зацікавлених сторін.
Християни висунули обгрунтовані заперечення. Комісія на чолі з міністром будівництва (у той час - Натан Щаранський) розглянувши аргументи сторін, відмовила в березні 2002 року мусульманам в праві будувати мечеть в безпосередній близькості до Храму Благовіщення. Комісія взамін запропонувала мусульманам сім альтернативних ділянок землі для реалізації їх плану.
Але мусульмани, природньо не могли погодитися з вирішенням ізраїльських властей і почали самовільне будівництво. Так на цьому місці виникло нове вогнище світового конфлікту релігій, який швидко дістав відповідний політичний резонанс. Проте, закон є закон і тому власті Ізраїлю, на підставі рішення окружного Суду що визнав будівництво мечеті незаконним, зруйнували цю будову в липні 2003 року.
Під час руйнування муедзин цієї мечеті закликав мусульман встати на захист ісламської святині, але 500 ізраїльських поліцейських перешкодили цьому. Один поліцейський отримав ножове поранення (воюють мусульмани з християнами, а б"ють... жидів...
).
Представники християнських конфесій зберігали залізне мовчання. Після цього в Назареті і сусідніх арабських селах почалися масові протести арабів мусульман проти євреїв і Ізраїлю.
У безладах і перестрілках загинули люди, було покарано ізраїльських поліцейських, виникли нові політичні протести і організації в захист прав гноблених в Ізраїлі мусульман.
Сьогодні місце розбрату виглядає так:
На стіні поряд із старою мечеттю з'явилася застережна цитата з Корану.
Йдемо вгору по вулиці до базиліки, або точніше до Храму Благовіщення. І ось величний вид центрального входу.
Тут написи на латині. "Verbum caro factum est" - "Слово стало плоттю", а далі продовження: "Et habitavit in nobis" - "і мешкало з нами"
Вгорі написано: "Angelus Domini nuntiavit Mariae" - "Ангел Господень благовістив Марії"
А над написом - Архангел Гавриїл і Богородиця.
Крім основного є ще другий вхід в базиліку. На той час він був відкритий і туди входили люди. Біля воріт скромно стояв ізраїльський поліцейський у формі. Вільно говорить на 5 мовах!
Йде вечірня меса. Люди з натхненними стоять з факелами в руках і співають молитви. До цього на весь Назарет роздавався дзвін.
Співають на різних мовах: польській, італійській, арабській, англійській...
Процесія прихлжан виходить з території базіліки і починають пішу процесію зі свічками по довколишній вулиці Назарету.
Він відзняв мобільником ту процесію і помістив на U-Tube:
http://www.youtube.com/watch?v=xOISpV7haxc&feature=player_embedded#!