Екранування гітари
В цій статті я хотів би поговорити про захист електроніки електрогітари, тобто про екранування. Як відомо, причина підвищеного фону гітар, особливо включених в підсилювач на перевантаженні, криється саме в цьому недостатнє екранування електронної начинки гітари, яка підпадає під вплив електромагнітних і радіохвиль. Доходить до того, що при поганому екрануванні гітари в складних приміщеннях, наприклад, де є велика кількість включеної апаратури, через гітару можна навіть слухати радіо. Електрогітара без екрану перетворюється на непогану антену. Природно, що на таких інструментах дуже важко працювати, особливо в студії, де необхідно добитися максимальної чистоти звучання. Словом, дана тема для більшості гітаристів дуже актуальна, оскільки практично всі заводські електрогітари вимагають в цьому відношенні істотного доопрацювання.
Це стосується не тільки дешевих інструментів для початківців, але і напівпрофесійних електрогітар відомих виробників. Виняток становлять, мабуть, гітари сustom-shop, тобто інструменти ручної роботи, оскільки екранування практично неможливо виконати правильно при збірці на конвейєрі. В цілому зробити екранування самостійно не так складно. Її мета максимально закрити електроніку електрогітари від різних випромінювань і радіоперешкод. Тому екрануватися повинні всі накладки, а також всі внутрішні порожнини гітари. Якщо ж які-небудь ділянки пропущені (це хвороба заводських гітар), то через незахищену ділянку неминуче йтиме наведення. Для екранування застосовуються різні матеріали мідна або алюмінієва фольга, рідка мідь і графіт.
Особисто я вважаю за краще екранувати гітари міддю або графітом, який можна знайти у вигляді спрей-балончика в спеціалізованих магазинах. Для того, щоб приступити безпосередньо до роботи, необхідно розібрати гітару, щоб забезпечити доступ до поверхонь, що вимагають екранування. Для цього треба зняти всі навісні деталі кріплення, механізм тремоло, звукознімачі, темброблок, всі кришки і накладки. Загалом, в руках повинен залишитися тільки базисний дерев'яний корпус.Підготувати інструменти: викрутку, кусачки, ніж для різання паперу, графіт, два пензлики, вата і кондиціонер для гітари спеціальний засіб для чищення грифа (накладки) від грязі. Це засіб дуже ефективно очищає інструмент від випадкового попадання графіту на корпус і не шкодить лаку. Далі підготуємо поверхні до нанесення графіту.
Для цього необхідно широкою кистю з твердим ворсом видалити зі всіх порожнин пил, а також залишки полірувальної пасти, яка, як правило, там присутнія. Після цього під'єднати до балончика з графітом тонку трубку (добре підходить від WD40, тільки свердлом 2 мм треба просвердлити акуратний отвір в розпилювачі аерозольного балончика і туди вставити трубку) і через неї розпорошити графіт у всі канали, де проходять дроти, що сполучають звукознімачі і темброблок. У різних гітар ці канали можуть мати конструктивні особливості, і тут головне нічого не пропустити.
Далі необхідно з балончика налити графить в яку-небудь судину і кистю обробити всі внутрішні порожнини корпусу, включаючи і виїмки під кришки, які закривають темброблок, і джек. Після того, як внутрішня частина корпусу ретельно оброблена, необхідно екранувати і всі зовнішні накладки. Наприклад, на стратокастерообразних гітарах необхідно всю площу накладки (у стандартному вигляді це пластмасове «лекало», що закриває дроти від звукознімачів, і темброблок) покрити екраном.
Матеріалом для цього може бути або алюмінієвий скотч, або алюмінієва або мідна фольга, яку необхідно приклеїти на 2-сторонній, найтонший скотч. Незахищених місць залишатися не повинно. На деяких гітарах вихідне гніздо встановлене на додаткову пластинку. В цьому випадку необхідно зачистити дану пластинку з внутрішньої сторони і покрити її графітом, вона не іржавітиме і матиме надійніший контакт з графітом, який під нею нанесений. Словом, всі кришки, що закривають електроніку, необхідно з внутрішньої сторони проклеїти алюмінієвою фольгою. Це стосується і порожнин, де розташовано вихідне гніздо, всі пластинки, повинні бути пролиті графітом. Місце установки джек-гнізда необхідно обробити за всією площею і із зовнішнього боку. Далі графіт сохне (це 1015 хв.).
Висохлий графіт візуально виглядає як сіре матове напилення без плям. Необхідно перед збіркою гітари ще раз ретельно перевірити чи всі порожнини, канали для проводів, накладки екрановані. Повторюся, але пропущені місця стануть причиною наведень. Навіть незначні ділянки, наприклад внутрішні канали для проводів, можуть стати причиною фону. Після того, як ви переконаєтеся, що «білих» плям немає. Акуратно зібрати інструмент, не пошкодивши шар графіту. Включити гітару в підсилювач і відчути різницю.
Отже, в даній статті ви познайомилися з технологією екранування гітари, яка при якісному виконанні роботи дає 100% результат, перевірений не одним десятком (якщо не сотнею) гітар. Музикант при грі на такому захищеному від сторонніх шумів інструменті відчуває себе набагато комфортніше. Ще більший ефект дасть додаткове доопрацювання електроніки гітари.
Ось на таку статтю натрапив. ЛИше один трабл - не можу ніде знайти графітову пасту чи спрей
Може хтось підкаже?