Strict Standards: Non-static method phpbb_feed_factory::init() should not be called statically in /var/www/html/feed.php on line 66 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/feed.php on line 173: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/feed.php:66) [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/feed.php on line 174: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/feed.php:66) Форум Коломия ВЕБ Порталу2012-05-07T23:21:53+03:00https://forum.kolomyya.org/feed.php?f=66&t=17852012-05-07T23:21:53+03:002012-05-07T23:21:53+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=769384#p769384yanychar написав:
/продовження/ А оце знаєте ХТО?! Та ви собі не годні навіть приблизно уявити ХТО ТО ТАКИЙ!... /це фото зроблено в Галилеї спеціально за численними заявками аудиторії/
Ади, цілий рік парили йому мозґи аби ще давав! Цего року вже другий хлопец виклав свої знимки.
Мертве море, Іудейська пустеля, Єрусалим і околиці
По дорозі на Мертве море. Ізраїльські "теплиці", які правильніше було б називати "холодниці", бо призначені вони не для збереження тепла, а для збереження прохолоди всередині.
Мертве море Пляж. Мертве море утворилося мільони років назад в результаті тектонічного розлому між африканськими і азіатськими континентальними плитами. Утворилася западина, яка заповнювалася згодом водою. Мертве море, строго кажучи, є озером. У звичайні озера вода проникає з річок з сольовими відкладеннями землі. Солі витікають з озер річками, які виходять з озер. У випадку ж з Мертвим морем - оскільки воно розташоване багато нижче за рівень моря - вода в нього лише проникає з річок - в основному з великої єврейської річки - Йордан, але не витікає, а лише випаровується. Тобто виходить, що з Йордану поступає сіль і вода - вода випаровується під впливом сонячного випромінювання, а сіль, природно, - залишається на місці. В результаті маємо Мертве море. По обох берегах Мертвого моря розташовані невеликі гірські масиви - сліди плит Африканського і Евразіського континентів. Все це добро переміщується із швидкістю 3 метри в рік. Кажутьщо трясе трохи... З одного берега Мертвого моря розташована Іорданія, з другого Ізраїль. Кордон також проходить по середині річки Йордан. Як сказав наш гід - "оскільки в Мертве море втікає в основному лише Йордан - ви можете таки сповна собі вважати, що купаєтеся не де небудь, а саме у водах Йордану".
Потонути там неможливо - вода (точніше соляний розчин) дуже добре виштовхує на поверхню. Перед прийняттям "ванн" співробітники готелю порадили придбати лікувальні грязі, намазавшись якими можна забезпечитися від больових відчуттів, пов'язаних з проникненням солі в які-небудь рани/порізи. У Мертве море море ніхто не пірнає. Сіль очі виїдає.
Тут тільки для жінок
"Потім Дух повів Ісуса в пустелю, для спокуси від диявола. І постився сорок днів і сорок ночей, а наостанок зголоднів." (Мат. 1-2)
/далі буде/
]]>2011-04-11T20:48:50+03:002011-04-11T20:48:50+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=754990#p754990 Гора Хермон (араб. جبل حرمون — Jabal Haramon — «снігова гора») і справді в снігу. Хермон (2814 м. над рівнем моря), південні її схили це єдине місце в Ізраїлі, де займаються зимовими видами спорту (щось на кшталт нашого Буковелю).
Сніг на Голанських висотах
Однак, досить спуститись в низини і...
Хамсин в пустелі Неґев (це хтось з його колєґів знімав з вертольота). Суха і гаряча піщана буря вистою до 1 км.
]]>2011-04-11T15:16:53+03:002011-04-11T15:16:53+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=754985#p754985exp написав:
Якщо їхати з Тель-Авіву в північному напрямі, у бік озера Кинерет, то потрапимо в район, який спрадавна називається Галілея.
Старий черкеський дворик з видом на гору "Тавор". Черкешенки на веранді.
Всього в кфар Кама проживають 3000 тисяч чоловік, майже всі вони - черкеси, вихідці з Кавказу. Поселення було засноване тут в 1876 році, на переферії імперії Османа, після того, як черкеси піддалися на Кавказі етнічному чищенню, а точніше справжнісінькому геноциду з боку Російської імперії
Черкеське поселення Кама в Галілеї
Всього Російською імперією було вигнано з Кавказу 90% черкесів(!), з них вбито 1,5 млн. чоловік! В результаті вигнання черкеси проживають сьогодні по всьому світу. Основні черкеські общини: 3,000,000 -Туреччина 1,000,000 - Кавказ 160,000 - Сирія 150,000 - Німеччина 120,000 - Йрданія 50,000 - США 4000 - Ізраїль прапор черкесів
А це озеро Кінерет (Тиверіадске, Генісаретське озеро, Галілейське море). Справа на березі видніється частина міста Тверія. З другого боку Капернаум (Кфар-Нахум).
Північніше Кинерету розташовані Голанські висоти і гора Хермон.
Один з ресторанчиків Ум ель Фахема, на вулиці вже було темно і йшов дощ. Ось так виглядає цей арабський ресторанчик. Дуже все чисто, швидко і ввічливо. Клієнт - султан. В меню не може бути й натяку на спиртне!
Поки печеться шашличок з баранчика і ріжуться салати, нам принесли гарячий хліб, власної випічки і хумус з тхиною.
Місцевий житель вийшов з двору свого будинку запитати чого ми тут робимо. Ми сказали, що шукаємо дорогу в нову частину міста, але не знаємо як туди проїхати. Лише зараз я звернув увагу на свастику на його будинку. Справа на білій стіні.
Зате в під'їздах ніхто не мочиться, на ходу ніхто не палить сигарети, п'яних взагалі немає. Це так, для порівняння різних аспектів життя різних культурних суспільств...
А оце знаєте ХТО?! Та ви собі не годні навіть приблизно уявити ХТО ТО ТАКИЙ!... /це фото зроблено в Галилеї спеціально за численними заявками аудиторії/
]]>2010-06-19T22:12:04+03:002010-06-19T22:12:04+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=747582#p747582/їдем далі/
По святих місцях
Східний Єрусалим.
Традиційна більшість населення східної частини Єрусалиму - араби. Сучасна арабська дівчина в джинсах, хиджабі і з сережкою в носі. В руці мобільник, в кишені ізраїльський паспорт. США, до речі, її ізраїльський паспорт не визнають, як не визнають Східний Єрусалим частиною Ізраїлю.
Волаюче неподобство твориться біля Шхемських воріт Старого міста в Рамадан! ХАМАСники цього араба напевно би відшмагали якби взяли владу в Ель-Кудсі. Адже цей араб продає тут пиво! Ізраїльське пиво двох сортів: єврейське "Маккабі" і арабське "Тайбе". "Тайбе" - арабське пиво, хто б міг подумати! Одним словом, 80 палиць за це неподобство по законах шаріату, не рахуючи ще того, що це відбувається в священний місяць Рамадан!
На задньому плані, очевидно, жінки цього огрядного араба. /можу навіть назвати поіменно: Фатіма, Зухра, Джаміля, Заріна... Ґюльчатай знов десь загубилась.../
Біля Шхемських воріт Єпусалиму.
Іди угадай: чи то хлоп, чи баба?..
Арабський трикотажний магазинчик.
Якийсь вуйцьо чимчикує на Голгофу... /якби його й справді прип`яли до того хреста, що він несе, тоті дощинки точно би вломилися - вуйцьо би упав і убивсі!../
Збір грошей "на церкву", сиріч для потреб ісламу.
Зправа жінка в хиджабі, зліва - в нікабі. Нікаб залишає відкритими лиш очі. У деяких ісламських народів очі в нікабі (чадрі, паранджі) також закриваються сіточкою з кінського волосу.
У мусульманському кварталі Старого міста можна побачити такі ось вантажні візки. Цих візків цілий парк, в кожного візка свій номер і найбідніші можуть їх орендувати для роботи вантажниками на мусульманському ринку. Інколи вантажники працюють парами, ділять денний заробіток на двох. До Єрусалиму просочуються іноземні нелегальні робітники з сусіднього Єгипту і Йорданії, там рівень життя набагато нижче ізраїльського, а соціального захисту немає. На цьому візку написано на арабському і на івриті: "сабаль шаар шхем номер 11" "Шаар шхем" - це Шхемські ворота, а "сабаль" на івриті - вантажник. Цікаво, що слово "сабаль" має загальний корінь із словом "севель", яке означає страждання. Ну і слово "шабля" походить від того ж кореня. Є ще два однокорінні слова дуже поширених в сучасному івриті - це "савланут" - терпіння і "совланут" - терпимість, толерантність.
По дорозі в Назарет. Автор пише, що у нього в машині сиділи чотири представниці жіночої статі, в яких не закривався рот. Просто чорно завидує арабським порядкам: три баби у машині, писки замотані - шофер має чистий спокій!
На півночі Ізраїлю, в містечку-селі Даліят Кармель живуть друзи. Непогано живуть. Там у них є свій ринок. Ось так виглядає типовий літній ізраїльський друз! Він продає оливковий олій і маслини. /друзи - арабомовна етноконфесіональна група. сповідують дивну суміш релігій аж до буддизму. неможливо прийняти друзьку віру - друзом можна тільки родитись/
Єрусалимські "пцаны-ы-ы" /знаєте, що вони зараз кажуть?.. "э-э-э, пцан! ты с какого района?! чейт-ты смахиваешь... на араба..."/
Малиновий берет - десантник. Тільки закінчив курс молодого бійця. /в Ізраїлі - загальна (чоловіки і жінки) військова повинність/
Як на долоні. Йерушалаім (Єрусалим, частина) і Бейт-Лехем (Вифлеєм)
Стіна між Єрусалимом і Вифлеємом.
/Вифлеєм знаходиться в 6км. від Єрусалиму, однак... розташований на Західному Березі Реки Іордан, на території яку оспорюють Ізраїль і Палестинська автономія. Вифлєєм відокремлений від Ізраїлю бетонною розділовою стіною і щоб попасти в місто треба пройти через контрольно-перепускний пункт. єкскурсії возять в броньованих автобусах/
КПП Ґіло. У Вифлеємі народились цар Давид і Христос. Крім того там знаходиться могила праматері Рахель. Три світові релігії ґудзом зійшлись на однім місці! Без КПП тут ніяк не обійдешся!..
Вигляд на Старий Єрусалим з Елеонської (Оливкової) гори. Тут не все так просто... Промінь сонця, що заходить, в цю хвилину вказує на "Ворота милосердя" в стіні Старого міста, або на "Золоті ворота", як їх інколи називають християни. Саме через ці ворота, Ісус на білому ослику в'їхав до Єрусалиму щоб потім увійти до Храму. Згідно єврейської традиції через ці ворота в'їде коли-небудь до Єрусалиму на ослику Месія (євреї не признали Христа), після чого настане Страшний Суд. Прямо тут, перед цими воротами, почнеться воскресіння з мертвих, і ті, що лежать в могилах на Олійній горі, першими встануть перед Всевишнім. Оті прямокутники на передньому плані фото - то є могили тих, що чекають Суду.
Однак... здійснення Біблейського пророцтва про прихід Месії і про Страшний Суд, залежить не тільки від волі вищого Провидіння, але й від поведінки людей. Як виявилось, люди можуть сприяти здійсненню пророцтв або перешкоджати ім. Саме мусульмани заклали каменем ці ворота Милосердя для того, щоб очікуваний іудеями Месія не зміг в'їхати через них в Місто. Мало того, араби перетворили на кладовище підступи до цих воріт, добре знаючи про те, що, згідно з пророцтвом, перед появою Месії, до воріт повинен буде підійти пророк Еліягу (пророк Ілля) і протрубити в шофар (ріг) про наближення Машиаха (Месії). Але, пророк Ілля - коен* (іудейський священослужитель Храму), а коенам категорично заборонено заходити на територію кладовищ! Значить Ілля-пророк, не зможе підійти до Воріт Милосердя!.. Питання вирішене...
Ось така драматична ситуація розвернулася тут просто неба. У цьому невеликому провінційному древньому місті переплелися між собою три світові релігії, а біблейським пророкуванням протистоять люди. Таким чином Біблейські надання для нащадків Адама і Єви перетворилися на політичні реалії сучасного Єрусалиму, причому в реаліях не лише місцевого, але й всесвітнього масштабу.
* Коени або кохени (івр. כֹּהֵן, мн. івр. כֹּהֲנִים, коанім) — єврейський стан священнослужителів з роду нащадків Аарона. Коени виконували богослужіння спочатку в Скинії, а згодом в Єрусалимському храмі. Статус коена передається по спадку по батьківській лінії, за умови дотримання ряду певних обмежень. З числа коенів вибирався Первосвященик (коен гадоль), який раз на рік в Йом Кипур входив в Святая Святих (Кодеш ха-Кодашим), де зберігався Ковчег Заповіту. Як правило, коени завжди прагнули зберегти своє прізвище «Коен» і похідні від неї («Коган», «Каганович» та ін.).
P.S. Відомо, що через ці ж Ворота милосердя в 629 році в"їхав на коні до Єрусалиму візантійський імператор Іраклій, після перемоги над персами. Щастя, що він в'їхав туди не на білому ослі...
А тепер - Назарет
Вид на стару частину міста.
На передньому плані т.зв. "мечеть розбрату". Аби піднятися до католицької базиліки потрібно обійти цю стіну з написом, зліва. Вивіска з цитатою з Корану попереджує про те, яка релігія є найправильнішою!..
Тут знову прийдеться зупинитись і розібратись...
На цім фото дві святині двох світових релігій.
1. Храм Благовіщення - найбільший на Близькому Сході собор, який був побудований ізраїльською будівельною фірмою "Солель боні" за проектом італійського архітектора Джованні Муцио в 1969 році на місці франциськанського храму. За переказами тут знаходиться Грот в якому жила Діва Марія. На фото видно сірий купол Храму Благовіщення.
2. Могила Шаhаб-а-діна, брата відомого героя ісламу Салах-а діна (котрий вибив хрестоносців з Єрусалиму). Шаhаб-а-дін загинув тут в 1187 році. Невелика будова, покрита зеленим куполом, є діючою мечеттю, званою місцем Шаhаб-а-діна.
Здається все виглядає спокійно і безтурботно в співіснуванні християнського Храму і ісламської мечеті. Проте це враження облудне. Після будівництва високого християнського Храму, мечеть розташована поруч, виявилася приниженою, а закони шаріату попранними (ісламські святині повинні бути вищими за любі інші!). Статус-кво був порушений, і у відповідь на це мусульмани вирішили побудувати на місці могили Шаhаб-а-діна велику і високу мечеть. Власті міста і державні будівельні інстанції Ізраїлю дозволили в 1997 році мусульманам будівництво мечеті по представленому ними плану. План будівництва мечеті був опублікований, як того вимагає ізраїльський "Закон про планування і будівництво", і настав період подачі аргументованих заперечень від всіх зацікавлених сторін. Християни висунули обгрунтовані заперечення. Комісія на чолі з міністром будівництва (у той час - Натан Щаранський) розглянувши аргументи сторін, відмовила в березні 2002 року мусульманам в праві будувати мечеть в безпосередній близькості до Храму Благовіщення. Комісія взамін запропонувала мусульманам сім альтернативних ділянок землі для реалізації їх плану. Але мусульмани, природньо не могли погодитися з вирішенням ізраїльських властей і почали самовільне будівництво. Так на цьому місці виникло нове вогнище світового конфлікту релігій, який швидко дістав відповідний політичний резонанс. Проте, закон є закон і тому власті Ізраїлю, на підставі рішення окружного Суду що визнав будівництво мечеті незаконним, зруйнували цю будову в липні 2003 року. Під час руйнування муедзин цієї мечеті закликав мусульман встати на захист ісламської святині, але 500 ізраїльських поліцейських перешкодили цьому. Один поліцейський отримав ножове поранення (воюють мусульмани з християнами, а б"ють... жидів... ). Представники християнських конфесій зберігали залізне мовчання. Після цього в Назареті і сусідніх арабських селах почалися масові протести арабів мусульман проти євреїв і Ізраїлю. У безладах і перестрілках загинули люди, було покарано ізраїльських поліцейських, виникли нові політичні протести і організації в захист прав гноблених в Ізраїлі мусульман.
Сьогодні місце розбрату виглядає так:
На стіні поряд із старою мечеттю з'явилася застережна цитата з Корану.
Йдемо вгору по вулиці до базиліки, або точніше до Храму Благовіщення. І ось величний вид центрального входу.
Тут написи на латині. "Verbum caro factum est" - "Слово стало плоттю", а далі продовження: "Et habitavit in nobis" - "і мешкало з нами"
Вгорі написано: "Angelus Domini nuntiavit Mariae" - "Ангел Господень благовістив Марії" А над написом - Архангел Гавриїл і Богородиця.
Крім основного є ще другий вхід в базиліку. На той час він був відкритий і туди входили люди. Біля воріт скромно стояв ізраїльський поліцейський у формі. Вільно говорить на 5 мовах!
Йде вечірня меса. Люди з натхненними стоять з факелами в руках і співають молитви. До цього на весь Назарет роздавався дзвін.
Співають на різних мовах: польській, італійській, арабській, англійській...
Процесія прихлжан виходить з території базіліки і починають пішу процесію зі свічками по довколишній вулиці Назарету.
Посто перед Ратушею. Саме там віками "текло і котилось"... Де нині слупки закопані! Саме там у XVIII в. Довбуша порубали на кавалки.
проце забули... ніхто навіть не гадує...
А шо там гадати?!
]]>2010-05-23T15:56:42+03:002010-05-23T15:56:42+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=746870#p746870Quote:
Посто перед Ратушею. Саме там віками "текло і котилось"... Де нині слупки закопані! Саме там у XVIII в. Довбуша порубали на кавалки.
проце забули... ніхто навіть не гадує...
]]>2010-05-23T15:48:22+03:002010-05-23T15:48:22+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=746868#p746868 Via Doloroza
Тут на кожному кроці церковки, каплички. дзвіниці... А поміж ними... Правильно! Торгові ятки, котрі Христос колись ганяв палицею!.. "Свято место пусто не бывает"...
Звідси видно мінарет мечеті Омара, на півдорозі до якої розташований християнський Храм Гробу Господнього, він же Храм Вознесіння. Сусідство головного християнського Храму з мечеттю Омара, котра вища ростом, не випадкова. За законами ісламу мечеті мають бути вищі за церкви і синагоги, якщо немає можливості переробити церкви і синагоги в мечеті.
Храм Храм Гробу Господнього, він же Храм Вознесіння
Ґолґофа*. Ця назва походить від іврітського слова "гульголет", що в перекладі означає череп. Мабуть так називалося лобне місце де черговими завойовниками Єрусалиму проводилися страти і висушувалися черепи.
* Між іншим, у кожному місті, старшому за 3 віки є своя "Ґолґофа". А де знаходиться коломийська?.. Правильно! Посто перед Ратушею. Саме там віками "текло і котилось"... Де нині слупки закопані! Саме там у XVIII в. Довбуша порубали на кавалки. /я собі так думаю,.. якби під тими слупками метрів на 5-8 прокопати... О-о-о-ов!../
Стара плита з "автографами" паломників біля Ґолґофи. Тут можна почути пульс поколінь, що вже давно відійшли. 1850-й рік, наприклад, це покоління бабусі моєї бабусі, себто моєї пра-прабабусі. Все ж таки християни (всіх народів і язиків!) є порядні... свині... Просто не може пройти спокійно, аби не нашкрябати своє сакраментальне: "Здесь был Вася!"...
no comment!
А це вже юдейські святині
Перед входом поліцейський пост. Сині фусточки на поручнях - то для прикриття відкритих жіночих плечей і... всього шо перед плечима...
Колись Христос казав їм що в один день розвалить тоту "синагогу"! Не повірили... Вже 2 тис. років і вдень і вночі там ревут...
далі буде...
]]>2010-05-22T15:43:09+03:002010-05-22T15:43:09+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=746845#p746845exp написав:
у мене є мрія туди поїхати... ще маю надію...
Ще би!.. Після того можна сміло міняти нік на "ЕХР-ХАДЖИ"!!! І в мене така мрія...
А тим часом...
продовження
Такі ж "когутики на патичку" у Коломиї на базари продают...
І таке у Коломиї є...
Паломники-туристи...
А оцей вуйцьо-паломник явно з наших місць! Доста увидіти як він зрані защепив сорочку на ґудзики... Після вчорашнього...
Тут торгують усім і зараз! Можна купити біблії, корани, талмуди, євангелія, хадіси і тори на всіх мовах світу. Можна купити волосини з бороди Мохаммада, уламки хреста розп"яття і уламки від посоха Моісея... Колись Христос ганяв то палицею, а Омар ганяв мечем! Ніц не помогло!..
Вуличками Єрусалиму. За тисячі років тут мало що змінилось...
"Пита" (такий собі пляцок) розрізається навпіл і в неї закладаються фалафель*, хумус (нут) і декілька салатів зі смажено мандибуркою і гострими підливами. У тазику лежать варені фасолі. Їх посипають сіллю і сушеними спеціями.
* Фалафель - (араб. فلافل, гебр. פָלָאפֶל) - невеликі котлетки, приготовлені з меленого турецького гороху, змішаного зі спеціями і підсмажені на рослинному маслі. Первісно ліванська страва, фалафель зараз поширений у багатьох кухнях Близького Сходу.
На п"ятничну молитву в мечеть Аль-Акса*.
* Мечеть Аль-Акса - мусульманський храм в Старому Єрусалимі на Храмовій горі. Є третьою святинею ісламу після мечеті аль-Харам в Мецці і Мечеті Пророка в Медіні. Іслам пов'язує з цим місцем "ісра" (нічне переміщення пророка Мухаммада з Мекки до Єрусалиму) і "мірадж" (вознесіння). На місці мечеті аль-Акса пророк Мухаммад зробив як імам молитву зі всіма пророками, посланими до нього.
]]>2010-05-22T10:18:23+03:002010-05-22T10:18:23+03:00https://forum.kolomyya.org/viewtopic.php?t=1785&p=746828#p746828
]]>