Пасажирські потяги отримали нову класифікаціюМіністерство юстиції зареєструвало наказ Міністерства інфраструктури № 586 від 1 грудня 2011 р. про затвердження Змін до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом України, яким вводиться нова класифікація пасажирських потягів.
Як повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури, наказ набирає чинності з дня його офіційної публікації.
Нагадаємо, що пасажирські потяги матимуть таку класифікацію:Інтерсіті + (ІС +) - денний швидкісний потяг, який курсує у прямому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 90 км/год і більше за припустимої швидкості до 200 км/год, вагони з місцями для сидіння 1-го і 2-го класу.
Інтерсіті (ІС) - денний швидкісний потяг, що курсує у прямому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 80 км/год і більше за припустимої швидкості до 160 км/год, вагони з місцями для сидіння 1-го і 2-го класу з можливим включенням вагонів 3-го класу.
Приміський потяг (П) - потяг, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів і ручного багажу у приміському сполученні.
Міський потяг (М) - потяг, сформований з вагонів, призначених для перевезення пасажирів і ручного багажу у міському сполученні з певною кількістю місць для сидіння.
Регіональний експрес (РЕ) - денний швидкісний потяг, що курсує у прямому і місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 70 км/год і більше за припустимої швидкості до 140 км/год, вагони з місцями для сидіння 2-го і 3-го класу з можливим включенням вагонів 1-го класу.
Регіональний потяг (P) - денний швидкий поїзд, що курсує у прямому і місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 50 км/год і більше за припустимої швидкості до 140 км/год, вагони з місцями для сидіння 2-го і 3-го класу.
Нічний експрес (НЕ) - нічний швидкісний потяг, що курсує у прямому і місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 70 км/год і більше за припустимої швидкості до 200 км/год, вагони РІЦ, СВ і купейні.
Нічний швидкий (НШ) - нічний швидкий поїзд, який курсує у прямому і місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість 50 км/год і більше за припустимої швидкості до 140 км/год, вагони СВ, купейні і плацкартні.
Нічний пасажирський (НП) - нічний потяг, що курсує у прямому і місцевому сполученні. Вимоги: маршрутна швидкість до 50 км/год за припустимої швидкості до 140 км/год, вагони купейні і плацкартні з можливим включенням вагонів СВ.
Міністерство також повідомляє, що кожний тип потягу матиме індивідуальну емблему (символіку) і однотипне оформлення рухомого складу. На вагони, які включені до потягу, у певних місцях будуть нанесені значки для ідентифікації пасажирами типу потягу, категорії вагону і послуг, що надаються.
Значками будуть позначені місця для сидіння і клас вагону, спальні місця і категорія вагону, місця для пасажирів з дітьми, заборона куріння, вагон-ресторан, вагон-бар, кондиціонування повітря, вагон з місцями для перевезення велосипедів, вагон з купе для перевезення пасажирів-інвалідів, вагон з наданням послуг WiFi-інтернету.
Також у Змінах до Правил прописані обов'язки провідників/стюардів швидкісних пасажирських потягів.
Довідка УНІАН. Сьогодні на залізницях України діють Правила перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом України, затверджені наказом Мінтрансзв’язку від 27 грудня 2006 р. № 1196.
Джерело: Unian
Стаття на офіційному сайті УкрзалізниціУкрзалізниця: Згідно проекту нової класифікації електропоїзди виробництва Hyundai отримають клас «Інтер Сіті+»Проект нової класифікації поїздів для Укрзалізниці розроблявся кращими фахівцями-науковцями на основі аналізу класифікацій, що діють в Європі, Росії та Білорусії. Про це повідомив в інтерв’ю журналістам заступник директора Державного науково–дослідного центру залізничного транспорту Олег Христофор.
Згідно проекту нового розподілу пасажирських поїздів денні електропоїзди підвищеного комфорту, що наразі курсують між Києвом та обласними центрами України, будуть називатися Інтер Сіті, а нові поїзди виробництва Hyundai – Інтер Сіті+.
У той же час електропоїзди, що наразі курсують у приміському сполученні, до нової класифікації не потрапляють і вартість проїзду в них, як і якість послуг, залишиться без змін.
Довідково. Нова класифікація пасажирських поїздів розроблена фахівцями Укрзалізниці на виконання Національного плану дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України «Про Національний план дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки» від 27 квітня 2011 № 504/2011.
На сьогодні проект нової системи класифікації пасажирських поїздів знаходиться на розгляді та затвердженні в Міністерстві інфраструктури України.
Розробка нової класифікації пасажирських поїздів в Україні викликана необхідністю інформувати споживача щодо рівня якості надання послуг з перевезень пасажирів залізничним транспортом в залежності від класу поїзду та вагону.
З урахуванням якості отриманої послуги Укрзалізницею запропоновано наступні класи пасажирських поїздів:
- денні пасажирські поїзди: Євро Сіті (EС), Інтер Сіті + (ІС+), Інтер Сіті (ІС), Регіональний експрес (РЕ), Регіональний поїзд (PП);
- нічні пасажирські поїзди: Євро Найт (EN), Нічний експрес (НЕ), Нічний швидкий (НШ), Нічний пасажирський (НП).
Джерело