Реєстрація    Вхід    Форум    Учасники   Пошук    Допомога

Коломия ВЕБ Портал

Список форумів » Техніка  » Розділ для автолюбителів




 Сторінка 1 з 3 [ 30 повідомлень ] На сторінку 1, 2, 3  Далі




Хто такий інспектор ДПС? (можна вибрати три варіанта)
Адскоє зло!
Люди, які користуються своїм службовим становищем
Люди, занадто високої думки про себе і переконані в безкарності
Примітивні двоногі ссавці класу людей
Працівники міліції, які спостерігають за порядком на дорогах
Кожен виживає як може?!
Ви можете обрати до 3 варіантів відповіді

Переглянути результати
 
Автор Повідомлення
 Повідомлення Додано: 12 червня 2011, 16:49 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Бачу, що у нас є свідомі водії, які прагнуть боротись із свавіллями у органах МВС, тому думаю буде досить корисним мати джерело на якому можна було б підсумувати закони, інформацію з усього нету, форумів, щоб в подальшому можна було грамотно протистояти інспекторам. В неті є повно відео, інформації, створено навіть цілі форуми, проте як належить на форумах - цікава і важлива інформація переплутується із горою обговорень, флуду, спаму і офтопу і знайти щось потрібне для себе дуже важко, тому хотілось створити щось таке, де можна було викласти все доступно і універсально. Можна на цьому і побудувати цілий сайт, а можна і почати з теми на форумі, подивимось що з цього вийде.

Зображення

Тому пропоную публікувати в цій темі, різні нюанси, про які варто знати водіям і якими зловживають ДАЙці посилаючись на неправильне трактування закону. Темою буду потрохи займатись я, маю надію що з часом охочих побільшає, інакше втратиться сенс в темі викладення інформації "сам для себе". В першому пості буду робити посилання, щось схоже на зміст у книжці до окремих розділів із наповненням теми :)

Зображення
[2011-06-12] {INFO} Номерні знаки транспортних засобів України від 2004 року
[2011-06-12] {NEWS} Які нововедення вже вступили в силу? станом на 2011-05-05
[2011-06-12] {INFO} Часті запитання: швидкість за містом; світлофор і зелена табличка "Поворот праворуч"; Європротокол; Техогляд
[2011-06-12] {INFO} Інтерв'ю з п/п-к В.Мотичко начальником служби профілактичної роботи УДАІ УМВС України у Вінницькій області про нововведення
[2011-06-13] {LAWS} Посилання на накази МВС 111, 131, 185, КМ115
[2011-06-13] {INFO} Памятка водію :: Інспектор Вас зупинив
[2011-06-14] {INFO} Памятка водію :: Інспектор Вас зупинив #2 із форуму Зах-Укр автобазару
[2011-08-11] {LAWS} Введення в дію Закону Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень, важливі нововедення!!!
[2012-07-08] {INFO} Фотополювання на міліціонера: ліцензія не потрібна
[2012-07-08] {LAWS} Стаття 251. Докази КУпАП, Стаття 307. Цивільний Кодекс України
[2012-10-02] {INFO} Пам'ятка російським водіям
[2013-03-20] {INFO} Як уникнути спірних штрафів
[2013-04-02] {INFO} Уряд обмежив термін дії водійських прав
[2013-04-02] {LAWS} Зміни до Правил дорожнього руху 2013 року
[2015-04-19] {INFO} Правила поведінки з ДАІ. Які документи інспектор має право перевіряти у водія
[2015-04-19] {NEWS} Реформування МВС: які нововведення очікують водіїв (Інфографіка)

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 12 червня 2011, 17:17 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Для початку, для затравки інформація про номерні знаки:

Зокрема схема кодування знаків, які використовуються починаючи з 2004 року:

Зображення

У 2004 було введену нову систему номерних знаків.
Сьогодні в Україні існує 12 типів номерних знаків (більше двадцяти підтипів). На номерних знаках типів 1,2,3,5,6,8,12 використовуються українські літери, що мають відповідники у латиниці (усього 12: A, B, C, E, H, I, K, M, O, P, T, X). На номерних знаках типу 4 (Номерні знаки для автотранспорту дипломатичних представництв, консульств, представництв міжнародних організацій і членів родин їхнього персоналу. Розмір - 520х112мм, тло - біле, символи - чорні.) використовується літера D.
Зображення
На номерних знаках типів 7.1 та 7.2 можуть використовуватися літери української та латинської абеток. На номерних знаках типів 9, 10, крім використовуються літери української абетки: A, B, Г, Е, I, K, M, Н, O, P, С, T, Ф, X, Ч, Ю, Я.
Зображення Зображення

З 31 березня 2015 року згідно змін в ДСТУ 4278:2012 будуть видаватися номерні знаки нового зразка. Основна з причини відмови від попередніх зразків є ліквідація корупційної складової. Український інститут промислової власності вніс зміни до бази патентів на промислові зразки, згідно з якими єдиним власником патенту «знак номерний транспортних засобів» став Департамент ДАІ МВС України. Попередніми власниками патенту був Департамент ДАІ і ТОВ «Голден флора». А ще раніше фірма «Форт»

Типи номерних знаків введених у 2004 році:

1.1 - Номерні знаки для легкових і вантажних автомобілів, немаршрутних автобусів та мікроавтобусів, причепів, напівпричепів і причепів-розпусків. Розмір - 520х112мм, тло - біле, символи - чорні. Поєднання літер ліворуч позначає регіон (див. таблицю), праворуч - серію номерного знака.
Зображення
Зображення
1.2 - Номерні знаки для маршрутних автобусів та мікроавтобусів і таксі. Розмір - 520х112мм, тло - жовте, символи - чорні. Поєднання літер ліворуч позначає регіон (див. таблицю), праворуч - серію номерного знака.
Зображення
Зображення
2.1 - Номерні знаки для тимчасового використання (до 3-х місяців) на легкових і вантажних автомобілях, автобусах та мікроавтобусах, причепах, напівпричепах і причепах-розпусках. Розмір - 520х112мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
Зображення
2.2 - Номерні знаки, видані торгівельним підприємством, для тимчасового використання (до 10 діб) на легкових і вантажних автомобілях, автобусах та мікроавтобусах, причепах, напівпричепах і причепах-розпусках. Розмір - 520х112мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
Зображення
3.1 - Номерні знаки для транспортних засобів з об'ємом двигуна, що не перевищує 50 куб.см. Розмір - 140х114мм, тло - біле, символи - чорні.
Зображення
3.2 - Номерні знаки для тимчасового використання на транспортних засобах з об'ємом двигуна, що не перевищує 50 куб.см. Розмір - 140х114мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
3.3 - Номерні знаки, видані торгівельним підприємством, для тимчасового використання на транспортних засобах з об'ємом двигуна, що не перевищує 50 куб.см. Розмір - 140х114мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
4 - Номерні знаки для автотранспорту дипломатичних представництв, консульств, представництв міжнародних організацій і членів родин їхнього персоналу. Розмір - 520х112мм, тло - біле, символи - чорні.
Зображення
5 - Номерні знаки для мотоциклів, мотоколясок і моторолерів. Розмір - 220х174мм, тло - біле, символи - чорні.
Зображення
Зображення
6.1 - Номерні знаки для тимчасового використання на мотоциклах, мотоколясках і моторолерах. Розмір - 220х174мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
Зображення
6.2 - Номерні знаки, видані торгівельним підприємством, для тимчасового використання на мотоциклах, мотоколясках і моторолерах. Розмір - 220х174мм, тло - червоне, символи - білі.
Зображення
Зображення
7.1 - Номерні знаки, що виготовляються за індивідуальним замовленням для автотранспорту. В багатьох країнах на пластини наносять малюнки. Ситуація з малюнками на індивідуальних номерних знаках в Україні - унікальна: малюнок обирає власник транспортного засобу на власний розсуд. Наприклад в США існує процедура реєстрації ініціативної групи на кожен окремий малюнок, що стає доступним широкому колу бажаючих, тож не унікальним.
Зображення Зображення
7.2 - Номерні знаки, що виготовляються за індивідуальним замовленням для мотоциклів. Розмір - 220х174мм, тло - біле, символи - чорні.
Зображення Зображення
7.3 - Номерні знаки особливої форми для автомобілів американського або японського виробництва. Розмір - 12х6 дюймів, тло - біле, символи - чорні.
Зображення
Зображення
7.4 — Номерні знаки особливої форми, що виготовляються за індивідуальним замовленням для автомобілів американського або японського виробництва. Розміри (від 220 до 400мм)×(від 110 до 320мм), тло — біле, символи — чорні.
Зображення
8 - Номерні знаки для тракторів та причепів до них і самохідних машин, що використовуються в сільському господарстві. Видаються Держсільгоспромнаглядом. Розмір - 288х226мм, нижній край - 140мм, тло - біле, символи - чорні. Номерні знаки цього типу мають незмінний вигляд з 1995 року.
Зображення
9 - Номерні знаки для легкових і вантажних автомобілів, автобусів та мікроавтобусів, причепів, напівпричепів і причепів-розпусків, що належать до Міністерства Оборони України, Державної Прикордонної Служби, МНС, Внутрішніх Військ МВС, ТСО України. Розмір - 520х112мм, тло - чорне, символи - білі. Номерні знаки цього типу мають незмінний вигляд з 1995 року.
Зображення
10 - Номерні знаки для мотоциклів, що належать до Міністерства Оборони України, Державної Прикордонної Служби, МНС, Внутрішніх Військ МВС, ТСО України (видається СБДР відповідної установи). Розмір - 220х174мм, тло - чорне, символи - білі. Номерні знаки цього типу мають незмінний вигляд з 1995 року.
Зображення
11 - Номерні знаки МВС України. 520х112мм, тло - блакитне, символи - білі.
Зображення
Зображення
12.1 - Номерні знаки для великотоннажного та технологічного транспорту (Видаються Держгірпромнаглядом). Розмір - 288х226мм, тло - біле, символи - чорні. Серії аналогічні автомобільним, за виключенням невикористання серій АА та СН, які об'єднані з АІ та АК відповідно.
Зображення
12.2 - Номерні знаки для тимчасового використання на великотоннажному та технологічному транспорті (Видаються Держгірпромнаглядом). Розмір - 140х114мм, тло - червоне, символи - білі. ТР - обов'язкова позначка, АА - код регіону.
Зображення

Сполучення літер на номерних знаках

Права комбінація літер (типи 1 та 2) має видаватися порядку латинської абетки: з початку абетки - для автомобілів (АА, АВ, АС і т.д.), з кінця - для причепів та напівпричепів (ХХ, ХТ, ХР і т.д.). В багатьох регіонах видавалися позачергові серії. Згодом такі їх було вилучено і розповсюджено серед пільгових категорій населення. Виключенням є серії на кшталт 0001 або 1111, що викуповуються приватними особами за окрему платню (7500-20000 грн). Власник може обрати будь-яку серію в своєму регіоні.
Джерело: ВІКІ: [url]http://uk.wikipedia.org/wiki/Номерні_знаки_України[/url]

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 12 червня 2011, 17:47 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Останнім часом українські водії перебувають у незрозумілому становищі. Щодня у ЗМІ з'являється інформація про скасування того чи іншого виду водійських документів і про нові правила дорожнього руху. Багато автолюбителів вже заплуталися, які новації вступили в силу, а які тільки розглядаються. Тому в цій статті зібрані воєдино всі реформаторські зміни. Також даю конкретні посилання на законодавчі акти, щоб кожен водій зміг апелювати до цих норм при зловживання з боку співробітників ДАІ.

Зображення

Талон порушень до посвідчення водія скасували
Водії можуть не возити з собою водійські талони. Якщо співробітник ДАІ стверджує протилежне, то посилайтеся на Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування талона до посвідчення водія та вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» від 17 березня 2011 № 3163-VI, який набув чинності 14 квітня 2011.

Зображення

Водійське посвідчення видають вже з терміном дії
З 29 березня 2011 року, згідно у посвідченні водія повинна бути вказана дата закінчення терміну дії документа. Як пояснило Міністерство внутрішніх справ України, такі вимоги висуває Міжнародна конвенція про дорожній рух.
Кабінет міністрів прийняв Постанову № 271 від 28.02.2011 "Про внесення змін до положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами ", яким передбачено, що нове посвідчення водія буде діяти протягом 50 років
Як пояснила прес-секретар Міністра внутрішніх справ України Ірина Шинкаренко, водії, які вже отримали права, можуть сміливо їздити, так як обов'язковий обмін водійських посвідчень не передбачається - це буде відбуватися поступово за бажанням їх власників.

Водійські посвідчення, видані до 29 березня 2011 року будуть дійсні в Україні та за кордоном до кінця терміну їх дії, який визначений як безстрокових. Це письмово підтвердили журналістам газети «Дело» в ДАІ і Прикордонній службі України (по посиланню є документи, також копія цих документів є в мене, прим. SPY) Витяг із відповіді Департаменту ДАІ
Цитата:
[...]При цьому, відповідно до положень статті 43 Конвенції, усі посвідчення водія, які відповідали її вимогам і були видані до 29 березня 2011 року, залишаються дійсними і визнаються впродовж всього строку їх використання. Разом з тим у деяки країнах через суб'єктивні фактор (різне тлумачення окремих положень Конвенції) у наших громадян при відсутності строку дії посвідчення водія можуть виникнути проблеми. Тому Міністр внутрішніх справ рекомендував громадянам, які планують поїздку за кордон на автомобілі, замінити водійське посвідчення на строкове.[...]


Зображення

Меддовідки при техогляді не потрібні!

Цей документ дійсно виключений з переліку документів, необхідних для проходження техогляду. Якщо вам говорять зворотне, то посилайтеся на Постанову Кабінету Міністрів України від 31 січня 2011 під номером 100 «Про внесення змін до Порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів». Згідно з постановою, «відсутність у водія медичних протипоказань до керування засобом відповідної категорії » тепер не є підставою для заборони експлуатації транспортного засобу.

Зображення

Парковка біля сміттєвих контейнерів заборонена

29 квітня 2011 набула чинності Постанова КМУ від 20 квітня 2011 № 435 «Про внесення Перелік нормативних до пункту 15.10 Правил дорожнього руху».
Пункт 15.10 ПДР доповнено новим підпунктом про те, що стоянка заборонена ближче 5 м від контейнерних майданчиків та / або контейнерів для збору побутових відходів, місце розміщення або обладнання яких відповідає вимогам законодавства.

_________________
Зображення :D


Догори 
 Тема повідомлення: Часті запитання
 Повідомлення Додано: 12 червня 2011, 18:44 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Зображення

З якою швидкістю можна їздити по заміській трасі?

Водії досить часто стають «жертвами» недосконалості Правил дорожнього руху. Наприклад, не рідко на трасі автолюбителів штрафують за перевищення швидкості.
Співробітники ДАІ виписують протокол на трасах вже за будь-яку швидкість більше 110 км/год. На перший погляд, все вірно, адже автомагістраль в Україну лише одна - Київ-Бориспіль, де можна їздити зі швидкістю 130 км/год. А на інших дорогах, навіть на трасі «Одеса-Київ», немає ніяких покажчиків про швидкісних режимах.
У той же час, згідно з пунктом 12.6 Правил дорожнього руху, «на автомобільній дорозі з окремими проїжджими частинами, що відокремлені один від одного розділовою смугою» можна їздити не більше 110 км/год, а на інших автомобільних дорогах - не більше 90 км/год .
Це досить дискусійне питання, що мається на увазі під поняттям «автомобільна дорога». За логікою речей, вона повинна бути обладнана відповідним знаком «Дорога для автомобілів», але в нашій країні його майже не використовують. Співробітники ДАІ користуються цим і штрафують водіїв.
Раджу оскаржити такі дії ДАІ посилаючись саме на те, що Правила не встановлюють, що такі дороги повинні бути обладнані спеціальними знаками.

Зображення

Чи зобов'язує чи зелена стрілка на табличці біля світлофора повертати?

На українських вулицях часто водії губляться, бачачи зелену стрілку на табличці, прикріпленою до світлофора. Найчастіше, автомобілісти, яким потрібно повернути, починають «сигналити» на авто перед ними, вимагаючи «колег по керму» звільнити смугу або повернути. Але експерти заявляють, що така вимога - порушення Правил дорожнього руху.
Водій не зобов'язаний при вигляді стрілки повертати або звільняти смугу, оскільки цей знак лише дає таку можливість.
Але от якщо мова йде про додаткову секції світлофора, як ми кажемо «палаючої стрілкою», то коли вона запалюється, потрібно повернути.

Зображення

Європротокол автострахування поки не працює?

Хоча зміни до законодавства з приводу оформлення ДТП без ДАІ опубліковані ще 17 лютого, вони набудуть чинності лише 18 вересня 2011 року.
Мова йде про право водіїв самостійно оформити аварію, не чекаючи правоохоронців. За підрахунками експертів, на оформлення ДТП в середньому йде 3-4 години, і за цей час утворюються величезні пробки.
Як тільки вступить Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ДТП і виплат страхового відшкодування» під номером 3045-17, водії, що застрахували свої авто, будуть звільнятися від сплати штрафу за створення аварійної ситуації.
Для оформлення ДТП тепер кожен водій повинен буде мати при собі так званий «європротокол». Це документ, що дозволяє водіям за обопільною згодою визначити винного, скласти схему ДТП, домовитися про відшкодування і роз'їхатися.

Коли складають «європротокол»?
при відсутності потерпілих;
якщо в обох водіїв є поліси «автоцивілки»;
обидва водії тверезі і не перебувають під дією наркотичних засобів.

Зображення

Техогляд автотранспорту поки не скасували?

Поки питання про скасування техогляду (ТО) залишається відкритим, але Президент України вже вніс до Верховної Ради Законопроект № 8397 від 15.04.2011 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з ліквідації надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень». Якщо його затвердять депутати, то техогляд замінять Техконтроль.
До речі, цей документ посилює відповідальність за експлуатацію транспортних засобів, що не пройшли контроль. Штраф становитиме не 170-255 гривень, а 340-425 грн. При повторному порушенні у водія заберуть права на 3-6 місяців.
Новинки в законопроекті Президента про скасування ТО:
Техогляд (ТО) замінять Техконтроль (ТК) для автобусів, транспорту, що перевозить небезпечні вантажі, таксі, службових машин та міні-вантажівок. А от, для легкових автомобілів, причепів до них, мотоциклів і мопедів, якщо ці транспортні засоби належать приватним особам і не використовуються для бізнесу, скасують як ТО, так і ТК.
Водії будуть відповідати за технічний стан автомобіля. Якщо поломка призвела до ДТП, це буде обтяжливою обставиною.
При Техконтроль скоротять перелік перевірених елементів і запчастин, а після завершення огляду дадуть водієві протокол.
Довіреність на керування авто скасують, а ось на розпорядження (так звана генеральна довіреність) залишиться. Для їзди на машині буде достатньо мати при собі права, техпаспорт і поліс автоцивілки.

Автор yuralful, форум ДК, за матеріалами «Odessa-life», перекладено SPY та Google Translator

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 12 червня 2011, 19:18 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Зображення

20 дозволених кілометрів не відміняли

Останнім часом в нашій державі з’явилося стільки реформ і нововведень, що нескладно й заплутатись в їхній актуальності. Нерідко, масла у вогонь такої плутанини підливають і ЗМІ. Свідченням цьому є хоча б, як з’ясувалось, неправдива інформація про вже діючі «нові правила ДАІ», про які неодноразово розповідали нам, зокрема, з «блакитних екранів».

Тому що правда, а що ні — ми дізнавалися у начальника служби профілактичної роботи УДАІ УМВС України у Вінницькій області підполковника міліції Володимира Мотичка (46 років), поставивши йому найпопулярніші запитання, які виникають у водіїв.

— Чи правда те, що вже почали штрафувати за відсутність дитячого крісла?

— Згідно правил дорожнього руху, дітей, які не досягли дванадцятирічного віку, забороняється перевозити без спеціального крісла, обладнаного паском безпеки. Наразі, відповідно до адміністративного кодексу статті 125-ої, передбачена відповідальність в режимі попередження, тобто, якщо водій перевозить дитину без спеціально обладнаного крісла – штраф не передбачений. Але, якщо батько чи мати переживають за своїх дітей, то вони повинні знайти можливість придбати дитяче автомобільне крісло. Адже дитяче життя і здоров’я не вимірюється в грошах. Там, де люди потрапляли в дорожньо-транспортну пригоду і не були пристебнуті, вони отримували важчі травми.

— В одній з водійських легенд йдеться про те, що після перетину знаку на білому фоні, водій має право ще протягом одного кілометра знижувати швидкість до потрібної, а не одразу на позначці населеного пункту. Це так?

— Такого немає. Це люди самі вже вигадали. Якщо є дорожній знак «населений пункт на білому фоні», то водій заздалегідь повинен знизити швидкість до 60 км/год.

— Чи можна все ще перевищувати 20 км понад дозволену швидкість?

— У статті 122, частині першій Адміністративного кодексу конкретно вказано: перевищення швидкості більше, ніж на 20 км/год. Якщо є більше 20 км, то водій отримає штраф від 255 грн. до 340 грн. Якщо перевищення більше, ніж 50 км/год – та сама 122 стаття, частина 3 – то вже штраф від 510 грн. до 680 грн.

— Зараз дуже популярним стало знімати розмову з працівникам ДАІ на відео. Це дозволено законом?

— Заборонити ми не маємо права. Кожна людина може використовувати і диктофон, і відео, будь ласка.

— Чи дозволено працівникам ДАІ зупиняти автомобіль без певної причини?

— Ні. Без певної причини інспектор не може зупинити. В кожному випадку, якщо ви вважаєте, що вас безпричинно зупинили, то можете зателефонувати на цілодобову гарячу лінію — 59-34-34. Розмова ваша автоматично буде записуватися, ви розповісте все: чи вас безпричинно зупинили, чи вам нагрубили. Без причини жоден інспектор немає права зупинити. Але якщо десь скоєна якась автотранспортна пригода і автомобіль зник з місця пригоди, залишивши шматочки скла чи фарби і при цьому експерти визначили, що підозрюється, припустимо ВАЗ-2109 червоного кольору, тоді будуть перевіряти всі такі автомобілі. Та просто так – без причини – заборонено.

— Під час святкових днів, коли виставляється посилений патруль, інспектори мають право зупиняти автомобілі для виявлення водіїв в стані алкогольного сп’яніння?

— Якщо інспектор бачить неадекватну поведінку водія, до прикладу, по всій дорозі їздить, то інспектор має право зупинити і перевірити. Але перевірити культурно, запитати чи не потрібна якась допомога. Під час свят ми виставляємо посилений патруль, бо знаємо, що в нас така культура, менталітет. Кожне свято в нас люди намагаються відзначити з вживанням спиртних напоїв і не секрет, що багато є таких водіїв, які собі дозволяють сісти за кермо в такому стані. Ми практично кожного дня виявляємо 40-50 водіїв в нетверезому стані в будні дні. Людей вже не лякає ні штраф, ні позбавлення прав. Суму штрафу за перший раз керування в нетверезому стані виносить суд — від 2500 грн. до 3400 грн. – це солідна сума.

— Говорять про те, що будуть відміняти виїзд працівників ДАІ на місце ДТП?

— Ні, буде спрощена процедура виїзду на місце автопригоди. У ДТП, де є незначні пошкодження транспортних засобів, інспектор ДАІ не потрібен – туди виїжджають страхові агенти. Є відповідна постанова про вирішення проблеми у такий спосіб, але, на жаль, водії поки самі бояться. Поки ми це не практикуємо, бо нас постійно викликають. А якщо викликають, то ми повинні приїхати і оформити пригоду.

— Чи увійшла вже в дію відміна медичної довідки при проходженні автомобільного обов’язкового техогляду?

— Так, наразі при проходженні техогляду застосовується спрощена процедура – медичні довідки вже не потрібні. Талон техогляду видається пластиковий.

— Чи потрібно міняти водійське посвідчення тим, хто хоче мандрувати на автомобілі за межі країни?

— Відповідно до Міжнародної конвенції, 29 березня всі водії, які виїжджають до держав-учасників конвенції повинні мати водійське посвідчення міжнародного зразку з терміном дії посвідчення. Тому тим, хто збирається за кордон треба замінити посвідчення, іншим – не потрібно. Згідно постанови Кабінету Міністрів, термін дії посвідчення міжнародного зразку – 50 років. Процедура отримання звичайна: водій звертається в органи МРЕВ за місцем реєстрації, надає технічний паспорт, медичну довідку, бере з собою паспорт і пише заяву. Якщо людина протягом року не керує транспортним засобом, то потрібна перездача.

— Ваше ставлення до нині популярної книги «100 аргументів проти ДАІ» і чи ознайомлені з нею інспектори ДАІ?

— В січні я особисто був на нараді в Департаменті ДАІ України, куди запросили авторів цієї книги на співбесіду. Ми з ними спілкувалися і запитали: навіщо ви вчите водія, який порушив, уникнути покарання? Вважаємо, що це не правильно. Так, якщо інспектор «нахамив», безпричинно зупинив – ми в кожному випадку розбираємося і якщо інспектор неправий – притягується до відповідальності. Ми просили авторів приїхати у будь-яку область, сісти у будь-який екіпаж ДАІ, щоб особисто переконатися протягом дня, скільки разів «нахамлять», скільки разів будуть «знімати з посади», скільки разів і до бійки доходить, скільки разів вас і пошлють туди, куди не треба. Автори чомусь не показують неправоту водія, а лише інспектора. Але проблему потрібно висвітлювати об’єктивно. Ми побажали цим авторам, щоб через рік вони видали книгу, де б залишилось 5 порад, як уникнути покарання.

Щодо інспекторів, то ми не можемо змусити прочитати цю книгу усіх працівників ДАІ. Це за особистим бажанням. Але двічі на тиждень всі співробітники ДАІ займаються службовою професійною підготовкою.

— Віднедавна інспектори ДАІ ще й вивчають англійську мову?

— Англійській мові ми почали навчатися в рамках підготовки до Євро-2012. Навчатимуться всі: і співробітники апарату, і ті, що на лінії стоять.

— Останнім часом з обочин зникли розбиті машини на підвищеннях, чому?

— Ми періодично робили різні «шокотерапії». Можливо, щось нове придумаємо. Колись, до прикладу, ми возили випускників, які закінчували водійські курси, на штраф-майданчик і показували ряд розбитих машин, на яких наочно демонстрували: це – перевищення швидкості, це – керування у нетверезому стані, це – порушення правил обгону. Може, це й груба «шокотерапія», але вона потрібна. Єдиний спосіб уникнути всіх негараздів на дорозі – це чітке дотримання правил дорожнього руху. Бо, все ж таки, правила ці написані людською кров’ю.

Ярослава Гаврищук, Свобода Слова

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 13 червня 2011, 10:57 
Офлайн
Аватар користувача

З нами з: 01 червня 2011, 17:20
Повідомлення: 21
Прізвище, Ім’я: AVL
На мою думку, небезінтересним буде наступний документ:
№111 Інструкція з питань діяльності підрозділів ДПС.doc
http://files.mail.ru/213WX4
До, речі, як файл приліпити до посту, без сторонніх ресурсів?


Догори 
 Повідомлення Додано: 13 червня 2011, 23:04 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Можливості прикріплювати файли немає - однак я постараюсь заливати всі необхідні нормативні документи на якийсь стабільний хостинг... І справді кожному водію вартує перечитати
Наказ МВС №111 "Про затвердження Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС" від 27 березня 2009 року з доповненнями зазначеними в Наказі №131 від N 131 від 08.04.2011, в ньому можете ознайомитись про обовязки самих інспекторів і як вони мають нести службу, це допоможе зрозуміти коли вони зловживають становищем і попробувати на них наїхати, самого факту що Ви знаєте краще них обовязки - зачасту лякає інспекторів, проте крім нього є величезна наказів, актів, які не вартує обминати і
Постанова Кабінету Міністрів України №115 від 22 січня 1996р. "Про затвердження Правил зберігання транспортних засобів на автостоянках"
Наказ МВС №185 від 22.02.2001 Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення

Крім цього є ще багато документів, але щоб не кидати документи чи посилання, буду намагатись публікувати основні матеріали, які найчастіше зустрічаються :)
Зображення

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 13 червня 2011, 23:35 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Думаю багато з цього не буде новиною для водіїв, але щось та й для себе знайдете, плюс дана інструкція, якщо не дасть зрозуміти інспектору, що розвести водія не вийде, то принаймні трохи його збентежить в психологічному плані і він або піде на порушення правил і інструкцій (що можна буде використати проти нього), або побажає "Щасливої дороги"

І так Вас зупиняють на дорозі взмахом жезла

Зображення

1. На вимогу працівника міліції (інспектора дорожньо-патрульної служби) зупинитися з дотриманням вимог правил дорожнього руху (п.2.4 ПДР). Якщо ІДПС вказав жезлом зупинитися і при цьому порушити правила дорожнього руху - перепитати, чи наполягає він на тому, щоб ви стояли з порушенням правил...
2. Заблокувати двері, відкрити вікно. Не виходити з машини. Жоден нормативно-правовий акт водія до цього не зобов'язує (проте вийти - стане обов'язком після складання протоколу про адміністративне затримання).
3. Розпочати відео або аудіо запис (для майбутніх доказів).
4. Розмовляти з працівником ДАІ через злегка приспущене скло.
5. Вислухати (як правило) невиразне пояснення про зупинку працівника ДАІ, в якому він зобов'язаний назвати чітко і ввічливо своє прізвище та звання (підстава - ч.1, 2 ст.5 Закону «Про міліцію», п. 28 наказу № 111 від 27.03.2009).
6. Переписати номер жетона працівника ДАІ.
7. Дізнатися причину затримання (підстава - пп. «в » п. 2.14 ПДР, ч.2 ст.5 Закону «Про міліцію», п.14 наказу № 111 від 27.03.2009; ст 16 ЗУ Про дорожній рух).
8. Інспектор зобов'язаний вказати причину затримання, нею може бути:
• порушення правил дорожнього руху;
• наявності ознак, які свідчать про їх технічну несправність або забруднення ним навколишнього середовища;
• наявності даних про те, що вони використовуються з протиправною метою.
(підстава - п.21 ст.11 З-н «Про міліцію »)
Цитата:
Стаття 11 Міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право:
21) [...] зупиняти транспортні засоби в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою; оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право користування й керування ними, дорожні листи і відповідність вантажів, що перевозяться, товарно-транспортним документам, наявність поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка"), а у випадках, передбачених законодавством, ліцензійної картки на транспортний засіб; { Абзац перший пункту 21 частини першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законами N 1961-IV ( 1961-15 ) від 01.07.2004, N 586-VI ( 586-17 ) від 24.09.2008 }

Якщо причини немає можна попередити інспектора про:
Ст.364 УК - Зловживання владою або службовим становищем - 5-12 років.
Ст 365 УК - Перевищення влади або служб повноважень - до 5 років.
Ст 186 КУпАП - Самоуправство.

9. Вимагати пред'явити службове посвідчення (підстава - ч. 2 ст. 5 Закону «Про міліцію», п.2.14.2 ПДР, Нак № 111 п.28). Прізвище, ім'я, по батькові, звання і посаду з посвідчення переписати собі в нотатник (для можливої ​​подачі скарг у прокуратуру і суд).
- Вести розмову тільки з тим ДАІшником, який зупинив, спроби втрутитися в розмову інших співробітників припиняти.
10. Якщо забороняє знімати на відео, вимагати назвати закон і статтю який це забороняє. (ст.5 ч.4 «з-н про міліцію»: якщо обмежують права, то зобов'язаний пред'явити законні підстави для обмеження прав і свобод). підстава: п.28.9 Наказ № 111; ст 60 ЦПК; КАСУ ст 7; 12 п.8, 45, Закон України про інформацію ст 9,43,45; Громад. кодекс ст 15,19,302,307; Конституція України ст 19,34 ; ст 374 КК.
11. Зажадати постову відомість і карту посту. (підстава - ст.217 КУпАП «посадові особи можуть діяти у межах наданним їм повноважнь і лише під час виконання службових обов’язків»).
12. Зателефонувати за телефоном довіри (зобов'язаний дати даішник) у разі прояву протиправних дій з боку інспектора.
13. Передати документи на право керування транспортним засобом над пропущеним віконним склом з обов'язковою відеофіксацією передачі кожного документу.
Якщо вам запропонували сісти в машину ДПС для оформлення протоколу, то це ваше право вирішувати сідати туди чи ні. Ніякий закон не зобов'язує вас це робити. Краще не сідає, а то як правило там сидить ще як мінімум один ДАІшник і починають пресувати по черзі.
Якщо все-таки погодилися вийти з машини, а у вас в машині пасажир, то виходьте обидва. Наявність свідка з вашого боку здатне звести нанівець будь-які спроби не тільки «розводу» з боку ДАІ, але часто і покарання за дійсно вчинене правопорушення. Якщо сіли в машину ДАІ, опустіть скло або залиште двері відчиненими, нехай свідок слухає всю розмову. На слова ДАІ, що стороннім треба вийти, спокійно скажіть, що це свідок.

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 14 червня 2011, 00:13 
Офлайн
Девелопер-недоучка :D
Аватар користувача

З нами з: 08 грудня 2007, 03:00
Повідомлення: 4972
Звідки: Коломия
Ось ще одна стаття із порадами як вести себе із інспекторами, я розумію, що досвід спілкуватись із працівниками ДПС може і є, але він скоріше заснований на даванні хабаря (значно швидшому і може комусь легшому способі викрутитись із лап ДПСника) і майже не базується на знанні своїх прав і законів, хіба що "чув десь в розмові з коллєгами чи бачив на відео, на якому вуйко іздівається з мєнтів"
тому ось стаття взята із Форуму Західно-Українського автобазару від 27 серпня 2008. Так, зміни були, але стаття ґрунтується на базах, які не мінялись, тому 99% інформації можна використати :) прим. SPY


Перше, чому корисно навчитися при спілкуванні з інспекторами ДАІ - це НЕ БОЯТИСЯ. Щоб не тряслися руки, не тремтів голос, не бігали очі. Вони це відчувають і можуть використовувати проти вас. Навчіться реагувати на них спокійно!


Якщо вас зупиняють "просто так" ( не за явне порушення)

1. На вимогу працівника міліції (інспектора дорожно-патрульной служби) зупинитися з дотриманням вимог Правил дорожнього руху (ПДР).

2. Не виходити з машини. Жоден нормативно-правовий акт водія до цього не зобов'язує. У інспектора ДАІ немає права це вимагати. Він (якщо сильно розумний) може пригадати, що він працівник міліції, і згідно закону України "Про міліцію" ми повинні виконувати законні вимоги працівника міліції. Ми указуємо на те, що в даній фразі ключове слово "законні". Вивід : з машини не виходити, говорити через опущене скло.

3. Ми маємо право переконатися (перш ніж дати свої документи), що цей інспектор дійсно є працівником ДАІ. Хіба мало хто може форму і жезл де узяти. Тому посилаючись на ст.5 закону "Про міліцію" ВИМАГАЄМО пред'явити посвідчення працівника міліції. Дуже бажане ПІП і номер посвідчення переписати. Це дасть зрозуміти інспекторові, що у разі чого ми точно знаємо на кого конкретно скаржитися. Крім того дуже бажано звірити особу в посвідченні з "оригіналом". Вони ж це роблять коли дивляться наші права ? Ось і ми зробимо. І документи їх подивимося, раз вони нас зупинили.

4. Згідно закону України "Про дорожній рух" ми маємо право знати з якої причини нас зупинили. ВИМАГАЄМО сказати причину зупинки. Пам'ятаємо, що "перевірка документів" - це не причина, а бажання інспектора. Перевірка документів - процедура для нас принизлива, вона віднімає наш час і нерви. Якби нас під будинком кожен ранок зупиняв ДПСник і просив пред'явити документи - ми б образилися ? Ось на працівника ДАІ ми теж ображаємося, навіщо нас відволікати, якщо ми нічого не порушили.
Останнім часом модним серед працівників ДАІ стали такі причини зупинки:
а) Ви не пристебнуті. Порушення 100%. Краще звичайно пристібатися, довше проживете. Але в крайньому випадку можна повідомити інспектора, що поки він йшов, ви встигли відстебнутися. (Згідно всіх приписів водій має бути пристебнутий під час руху, а якщо стоїть - немає такої вимоги і я коли він йшов відстебнувся, щоб наприклад дістати документи з бардачка, прим. SPY)
б) Операція "Зброя-вибухівка". Це хороша відмазка, але не має, як правило, нічого спільного з реальністю. Як встановлюється : дзвонимо в телефон довіри ДАІ (у кожному місті свій, інспектор взагалі-то повинен його Вам дати, якщо попросите) і говоримо, що там-то і там-то стоїть патруль, говорить що проводить операцію, а у нас підозри що це не так. Питання у інспекторів закінчуються, як правило, відразу ж.
в) Характер Вашого руху викликав підозру що Ви нетверезі, тому "дихніть". Відповідаємо, що дихати інспектор буде удома на дружину, в трубочку вони теж подихають всі разом, а ми проходитимемо експертизу ТІЛЬКИ в наркології, куди поїдемо ТІЛЬКИ на їх машині і лише за їх рахунок. Крім того, натякаємо, що втрачений час буде вказаний в скарзі в прокуратуру, а дані інспектора у нас записані. Бажання у них, як правило, відразу відпадає (окрім випадків, якщо Ви дійсно п'яні).

5. Іноді у інспекторів виникає бажання "відкрийте багажник". Пам'ятаємо, що це ПРОХАННЯ, а не вимога. Вимагати такі речі у них немає законного права. Вони можуть провести тільки зовнішній огляд, а не обшук. Вони законно навіть відкрити двері машини не можуть - це вже обшук. Тим більше бардачок, салон, багажник. Існують варіанти, коли вони стоять разом з "Беркутом" і проводять дійсно якісь операції. Вимагають провести обшук багажника. Пам'ятаємо, що вони там можуть "знайти" щось, чого там ніколи не було, наприклад кріп, загорнутий в газету "Сільське життя". Тому ВИМАГАЄМО скласти спершу протокол про адміністративне затримання і обшук у присутності двох понятих, а потім вже відкриваємо багажник. Як правило, після Ваших законних вимог, бажання оглядати багажник відпадає.

6. Пам'ятаємо, що за Конституцією у нас в Україні одна державна мова, тому у разі неввічливого спілкування з Вами, ми маємо повне право упертися і сказати "Я вас не розумію" (актуально для східних регіонів). Сам так часто роблю, допомагає.
7. Пам'ятаємо, що інспектори часто самі порушують Закон. Наприклад працюють в "неробочий час", тому вчимося завжди звертати увагу :
а) Чи є у інспектора жетон ? Якщо немає, то чому ? А повинен же бути ! (інколи постає відмазка: "є в кишені, зламалась застібка" - нагадуєм про порушення форми одягу, прим. SPY)
б) На якому авто їздить інспектор ? Якщо це авто приватне, то чому ? Кому воно належить ? Інспектор не зобов'язаний давати Вам відповіді на питання, але ми ж можемо і через прокуратуру поцікавитися, про що інспекторові і повідомляємо.
в) Звертаємо увагу на те - чи є на їх машині техогляд ? А я вам скажу, що Гайци на приватних авто часто без техогляду. Обертаємо на цю увагу інспектора і знову згадуємо про прокуратуру.
г) Пам'ятаємо про телефон довіри ( Телефон довіри: ДАІ ГУМВС України у Львівській області - 646941, УБНОН ГУМВС України у Львівській області - 2586303(цілодобово) (0432) 59-34-34), ми можемо подзвонити туди з мобільного завжди і вказати на наші підозри.

Зупинка за порушення.

1. Ніколи не даємо грошей гайцам. Пам'ятаємо, що коли Ви даєте грошей гайцу, Ви по-перше самі порушуєте закон - даєте ХАБАР ПОСАДОВІЙ ОСОБІ ПРИ ВИКОНАННІ СЛУЖБОВИХ ОБОВЯЗКІВ. По-друге Ви перекреслюєте все що було написане мною вище. Закон більше не на вашому боці. І взагалі, нема за що йому давати грошей - він Вам і так зробити нічого не може. Не нервуємо, поводимося ввічливо і спокійно.

2. Аналогічно варіанту першому, з машини не виходимо, пропонуємо писати протокол, на їх запрошення в їх машину - відмовляємося. Не мають права вимагати.

3. Після складання протоколу УВАЖНО його читаємо. Чи всі графи заповнені ? Чи правильно все вказано ?

4. У протоколі є три місця для підпису : під порушенням, під коментарем і під тим, що із ст.63 Конституції і ст. 268 КОАП нас інспектор ознайомив. ВИМАГАЄМО ознайомити. Раджу заздалегідь з ними самому ознайомитися, щоб відрізняти бекання інспектора від закону.
Пам'ятаємо, що українське законодавство українською мовою, бекання про права і обов'язки на російському хай розповідають росіянам заїжджим. А ми вимагаємо на держ. мові (актуально для східних регіонів). У разі, коли інспектор не знає законів і не може ознайомити з вищезгаданими статтями - пишемо про це в коментарях до протоколу. Під роз'ясненням статей підпис НЕ СТАВИМО.

5. У коментарях ЗАВЖДИ пишемо фразу "З протоколом не згоден, нічого не порушував, аргументи приведу в суді". Навіть якщо порушував і згоден. Це нам допоможе надалі. Видам невелику таємницю : за кожен "незгідний" протокол інспекторів примушують писати пояснення, або просто дрюкають, тому багато такі протоколи не доїжджають далі за машину інспектора.

6. У разі перевищення швидкості пам'ятаємо, що на приладі не написано, що це МОЯ швидкість. Довести це неможливо без відео. А відео, як і іншої техніки у них немає. (а навіть якщо є, то можна причипитись чи проходив пристрій сертифікацію, чи проходили вони навчання по цьому пристрою, чи є в них дозвіл на його використання, чи проходив пристрій перевірку. Якщо пристроєм фото-відеофіксації виступає побутова мильниця чи відеокамера, даєм копняка розповідаючи інспектору про те, що недавно в реєстрі судових рішень з'явилася постанова Вищого адміністративного суду України яким визнано, що матеріали отримані за допомогою любительської камери не можуть бути доказом порушення правил дорожнього руху :) Ось і сама постанова, для друку прим. SPY)

7. Пам'ятаємо, що в нашій країні винен я чи ні - вирішує НЕ інспектор, а СУД. Тому інспектора не боїмося, сперечаємося. Пам'ятаємо, що забрати права у них повноважень немає, забрати номери у них повноважень немає, забрати машину у них повноважень немає. НІ за яких обставин, окрім відсутності техогляду. У такому разі - на штрафплощадку. Тому за проходженням техогляду стежимо. Розповіді про "щас заберу права", "зніму номери", "машину на штрафпрощадку" - це залякування, про що не забувається вказати в протоколі. Навіть якщо Ви їдете без документів або машина не Ваша.

8. Також на забувайте вказати в протоколі номер і марку автомобіля на якому стояв інспектор (якщо автомобіль приватний). Аналогічно з техоглядом на його автомобілі. Перед законом всі рівні, і працівники ДАІ теж повинні проходити техогляд, а експлуатувати автомобіль без нього не мають права.

9. Є такий варіант, що інспектор учувши недобре НЕ ДАЄ Вам протокол, щоб Ви туди не написали "зайвого". Пам'ятаємо, що це незаконно, ВИМАГАЄМО протокол для підпису і коментарів. У разі відмови - дзвонимо в телефон довіри і скаржимося.

Висновки : так, таке оформлення займає більше часу, чим дати десятку, але має ряд переваг :
а) це ЗАКОННО
б) це змусить гайців запам'ятати Вашу машину і більше її не гальмувати від гріха подалі
в) збільшуючи кількість людей, які не біжать з тремтячими руками до інспектора з "десяточкой" ми примушуємо їх ПРАЦЮВАТИ ПО ЗАКОНУ, а не наїдати пузо і відпрацьовувати рефлекс викидання жезла.

Тепер по протоколах. Якщо протокол навіть доходить до суду, то суд, як правило, не присилає повістку, або присилає без повідомлення, що рівносильно неприсиланню. Не повідомивши Вас про засідання суду, суд порушує ст. 268 КОАП, чим робить своє рішення незаконним і дає Вам можливість через прокуратуру його опротестувати. А враховуючи, що термін адміністративної відповідальності всього 2 місяці, то судити Вас наново вже неможливо згідно із законом.
Теж стосується і квитанцій з виконавчої служби : вони всі по НЕЗАКОННИХ рішеннях суду. Через прокуратуру опротестовуємо з проханням закрити виконавчу процедуру, що прокуратура також робить на ура".

ПЕРЕВИЩЕННЯ ШВИДКОСТІ РУХУ: ЯК ЗАХИЩАТИСЯ ВІД ЗВИНУВАЧЕНЬ?

Перевищення дозволеної швидкості руху - одне з найпоширеніших порушень ПДД. Це є і одній з основних претензій з боку співробітників ДАІ до водіїв, і одним з найпоширеніших видів фальсифікацій порушень. Саме тому вам важливо мати чітку і грамотну правову позицію, і починати відстоювати її потрібно з першого моменту зупинки.

Слід знати, що в поточний час ст.122 КОАП України передбачає відповідальність за перевищення швидкості руху тільки більш, ніж на 20 км/ч. Не всі водії знають про цю особливість українського законодавства. Чим, природно, співробітники ДАІ із задоволенням користуються.

У співробітників ДАІ є апаратура для вимірювання швидкості руху транспортних засобів, але мало хто знає, що для того, щоб ці вимірювання були легітимні самі по собі і могли використовуватися як докази в суді, вони повинні відповідати певним вимогам, які встановлює Закон України «Про метрологію і метрологічну діяльність».

Так, на дану сферу розповсюджується метрологічний нагляд. Це означає, що прилади, які використовуються для вимірювань і використовуються як доказ, повинні бути допущені до застосування (як тип засобів вимірювальної техніки) на території України. Крім того, кожен екземпляр приладу повинен пройти перевірку. І кожен використовуваний для вимірювань прилад повинен мати відповідні документи, з яких видно, що він пройшов ці процедури.

На ділі ж зустрічається ситуація, коли на прилад взагалі ніяких документів не немає, або перевірку він пройшов, але даний тип засобів вимірювальної техніки допуску до використання в Україні не отримував. В цьому випадку результати вимірювань, як доказ, використані бути не можуть, і якщо за перевищення швидкості на водія складається адмінпротокол, то в своїх поясненнях (для чого на бланку протоколу є спеціальна графа) водій може вказати на ці обставини. Як і на те, що документи на засіб вимірювальної техніки інспектор показати відмовився, внаслідок чого законність застосування приладу перевірити не вдалося.

Після цього в суді потрібно заявити клопотання про закриття справи за відсутність складу правопорушення, мотивуючи його тим, що належних і зібраних без порушення закону доказів перевищення швидкості в справі немає. Заповнити їх суд в більшості випадків не може, оскільки в протоколі рідко буває вказаний серійний номер вимірювального приладу, і навіть якщо у суду виникне бажання витребувати документи на цей прилад з ДАІ, то незрозуміло, на який же прилад їх вимагати.

Наступна ситуація: на ділянці, де обмеження швидкості 60 км/ч, водія звинувачують в перевищенні на підставі свідчень приладу - 81 км/ч. Тим часом, кожен прилад має погрішність вимірювань. До речі, якщо погрішність невідома, то згідно вимог того ж Закону «Про метрологію і метрологічну діяльність» використання результатів вимірювань взагалі неможливе. Але часто, як в приведеному випадку, відмінність між величиною швидкості, з якою починається можливість покарати водія, і показаннями приладу, - менше тієї самої погрішності вимірювань. Знову ж таки, водії часто не знають цього і «ведуться» на неправомірні звинувачення інспектора. Якщо така ситуація мала місце, то в протоколі також необхідно вказати на ці обставини.

Проте слід вказати ще на один найважливіший момент. Більшість приладів, що стоять сьогодні на озброєнні ДАІ, дозволяють інспекторові пред'явити водієві «голі» цифри швидкості, але не надають доказів приналежності зміряної швидкості саме даному автомобілю. Тим часом, на приладі може відбитися швидкість масивнішого або рухомішого з більшою швидкістю транспортного засобу. Відсутність же доказів приналежності цієї швидкості конкретному транспортному засобу не дозволяє використовувати вимірювання при звинуваченні проти його водія.

Часто співробітники ДАІ використовують як «доказ» секундомір, який вбудований в прилад і показує час з моменту вимірювання. Проте це, по-перше, не є доказом в правовому сенсі. Ефект розрахований, швидше, на те, що водій сам признається. Проте тут потрібно пам'ятати, що водій ніколи не зможе точно сказати, пройшло з моменту вимірювання, скажімо, 40 секунд або 50. Тим часом, на швидкості 80 км/ч це означає різницю більш ніж в 200м дистанції, тобто можливо, була зміряна швидкість транспортного засобу, що рухався на такій відстані спереду або ззаду.

Тому якщо водієві пред'являються такого роду показання приладу, він може, як мовиться, з чистою совістю вказати в протоколі на те, що докази приналежності саме йому зміряній приладом швидкості - відсутні. А потім просити суд закрити справу за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

НЕ ЗАТРИМАЄШ - НЕ ДОДИВИШСЯ

Отже, розберемо, в яких випадках інспектора дорожно-патрульной служби (ІДПС) мають право оглянути транспортний засіб, зупинивши водія на дорозі.

У Законі України "Про міліцію" (далі - Закон "Про міліцію") є дві норми, що стосуються питання, що цікавить нас. Для виконання покладених Законом обов'язків міліції дано право:

1) "Оглядати транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи на право користування й керування ними." (п. 21 ст. 11 Закону України "Про міліцію");

2) "Проводити огляд осіб, зазначених у пункті 5 цієї статті, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи та предметі, що можуть бути речовими доказами або використані на шкоду їх здоров'ю;" (п. 6 ст. 11 Закону України "Про міліцію").

Цитати приведені на мові оригіналу зовсім не випадково. Річ у тому, що російськомовні терміни "огляд" і "огляд" перекладаються українською мовою однаково - "огляд". І ця неперекладна гра слів, на жаль, вселяє смуту в розуми тих, що намагаються зрозуміти закон осіб. Так от в першій з приведених норм мова йде про праві "ОГЛЯДАТИ транспортні засоби і перевіряти у водіїв документи.", а в другому - про право "проводити ОГЛЯД осіб, речей, які знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи і предмети, які можуть бути речовими доказами."

У першому випадку йде мова про візуальний зовнішній огляд автомобіля при перевірці водійських документів і візуальному зовнішньому огляді механічних пошкоджень транспортних засобів при оформленні матеріалів про дорожньо-транспортні події.

У другому випадку мова йде про огляди (термін, що має інше значення) особистих речей і транспортних засобів осіб, вичерпний перелік яких приведений в п. 5 ст. 11 згаданого Закону.
Детально не зупинятимемося на самому переліку, що охоплює:
• осіб, підозрюваних в скоєнні злочину;
• осіб, відносно яких як запобіжний захід вибрано узяття під варту;
• осіб, що зробили адміністративні порушення;

і так далі і тому подібне.
Відразу звернемо пильну увагу на ключові слова, з яких починається п. 5 ст. 11 Закону "Про міліцію": "затримувати і тримати у спеціально відведених для цього пріміщеннях.", після чого і слідує згаданий перелік.

Отже, найважливіший момент, на якому слід поставити акцент, - ОГЛЯД особистих речей і транспортних засобів (на відміну від зовнішнього їх огляду), що припускає вивчення вмісту кишень одягу, сумок і багажників автомобілів, працівники міліції можуть проводити тільки у осіб, ЗАТРИМАНИХ в карно-процесуальному або адміністративному порядку. Безумовно, вимога інспектора дорожно-патрульной служби відкрити багажник і заглянути всередину, також як вимога показати вміст сумок, є оглядом транспортного засобу і оглядом особистих речей.

Слід розуміти, що огляд майна, що знаходиться в особистій власності громадянина, є обмеженням його прав і свобод, хоча міліціонерам, напевно, хотілося б думати інакше. Згідно ж ч. 4 ст. 5 ЗУ "Про міліцію" "Міліція тимчасово, в межах чинного законодавства, обмежує права і свободи громадян, якщо без цього не можуть бути виконані покладені на неї обов'язки, й зобов'язана дати їм пояснення з цього приводу". Даний ОБОВ'ЯЗОК дати пояснення "з цього приводу" повністю кореспондує праву водія знати причину огляду транспортного засобу. Таке право встановлене підпунктом "в" п. 2.14 Правил дорожнього руху, затверджених ухвалою Кабміна N 1306 від 10.10.2001 р. Фрагмент ПДД гідний бути процитованим:

"2.14. Водій має право:
в) знати причину зупинки, перевірки та огляду транспортного засобу посадовою персоною державного органу, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом, а також її прізвище і посаду;
г) вимагати від особи, яка здійснює нагляд за дорожнім рухом та зупинила транспортний засіб, пред'явлення посвідчення її особи;"

Це своє право кожному водієві необхідно знати, пам'ятати і реалізовувати у разі бажання ІДПС оглянути його транспортний засіб. І якщо причину зупинки Даїшники навчилися виправдовувати горезвісним: "Перевірка документів" (що, загалом, поясненням назвати складно, з таким можна хіба що тільки змиритися), то розумних причин для огляду багажника, якщо людина чиста перед законом, немає в помині.

З вищевикладеного вже формуються перші кроки протидії при вимозі пред'явити багажник автомобіля до огляду:
1. Вимагати пред'явити службове посвідчення працівника ДАІ, що зупинив автомобіль.
2. Вимагати вказати причину проведення огляду, хоча унаслідок різночитань в мовах навіть при проведенні поверхневого огляду автомобіля водій має право вимагати від працівника ДАІ пояснення причин проведення такого.

Йдемо далі.

Як було вказано, огляд транспортних засобів здійснюється у осіб, затриманих в:
1) адміністративному або
2) карно-процесуальному порядку.

У першому випадку потрібно зробити адміністративне правопорушення (про що повинен бути складений протокол про адміністративне правопорушення), в другому - бути підозрюваним в здійсненні кримінально караного діяння.

У разі затримання обов'язково повинен бути складений протокол затримання. При адмінзатриманні - протокол про адміністративне затримання, при затриманні за підозрою в скоєнні злочину - протокол затримання за підозрою в скоєнні злочину. Якщо протокол НЕ складений - людина НЕ є затриманою. Він - вільна людина у вільній країні (по легенді), особисте майно якої недоторканно. Тільки ПІСЛЯ складання протоколу затримання у працівників міліції з'являється право на огляд особистих речей і транспортних засобів. Як видимий - все не так тривіально, як хочуть представити це "жертвам" працівники органів внутрішніх справ.

З вищезгаданих обставин витікає наступний пункт формованого алгоритму дій у разі непереборного бажання міліції заглянути в багажник, салон, "бардачок" улюбленого автомобіля.

3. Зажадати складання протоколу адмінзатримання або протоколу затримання за підозрою в скоєнні злочину.

Але з недавнього часу не все так просто і при нібито затриманні. Згідно внесеним в 2005-му році змінам в статтю 5 Закону "Про міліцію" працівник міліції при затриманні зобов'язаний усно роз'яснити права затримуваної особи, а також вручити письмово роз'яснення статей 28, 29, 55, 56, 59, 62 і 63 Конституції України і встановлених законами прав затриманих осіб. Абсолютно логічним у сформований алгоритм нашої протидії беззаконню напрошується наступний пункт, четвертий.

4. Зажадати працівника ДАІ роз'яснити (зачитати) ваші права і вручити їх роз'яснення письмово, до чого зобов'язує ст. 5 Закону "Про міліцію".

А ось тут наступає вже повний ступор для "беспрєдєлу" на дорозі працівниками ДАІ. По-перше, як можна роз'яснити те, чого не знаєш сам? По-друге, ніхто нікого затримувати і не намагається. Є бажання "помацати" автовласника на здатність легко розлучатися з грошима. До речі - в цьому "помацуванні" історія навіть знає випадки претензій до водіїв з приводу відсутності в багажнику домкрата (інструменту, який взагалі не обов'язковий для наявності в транспортному засобі) і страшних байок про покарання за таке "грубе порушення".

Безумовно, додивляючись машини "квадратно-гніздовим способом", міліція іноді і злочинців відловлює. Проте цей факт, що радує нас, не робить початковий безпідставний огляд (тут перейдемо на шепіт, щоб злочинці не почули) відповідним вимогам законодавства.

ПРОТИ ЗЛОМУ Є ПРИЙОМИ

Якщо довести правовий аналіз даного ситуаційного завдання до логічного завершення, не можна не акцентувати увагу нижченаведеному: самостійно відкривати замки салону, багажника працівники міліції поза кримінальним процесом не мають права. Згідно чинному законодавству відкривати закриті приміщення і сховища (якщо власник відмовляється їх відкрити) має право лише слідчий при створенні обшуку у збудженій кримінальній справі. Інших випадків легального злому закон не передбачає. От чому завжди, ні в якому разі НЕ випадково, від водія вимагають відкрити багажник і пред'явити його вміст власними руками. Це - міліційний тактичний хід, щоб у разі скарг на неправомірні дії не бути звинуваченим у виробництві незаконного обшуку. Вправно придумано і використовується давно. Все представляється як ДОБРОВІЛЬНА, без примушення і застосування мерів фізичної дії, демонстрація вмісту багажника, сумок, кишень. Легенда "я попросив - мені показали" не має вад, все нібито відбувається на принципах повної добровільності. Визнати дії працівника міліції неправомірними в цьому випадку неможливо.

Із сказаного виходить ще один вивід. Можна (потрібно) усвідомлено ставити "беспредельнічать" працівників ДАІ, що намагаються, перед необхідністю САМОСТІЙНО розкривати замки, відкривати двері і дверці. А це - неймовірний сценарій для працівників міліції, у яких є хоч дещиця відчуття самозбереження. Так слід і ставити питання на дорозі: "У статусі підозрюваного (після складання протоколу затримання і роз'яснення мені моїх прав) я відкрию замки власноручно. У статусі вільної людини у вільній країні - откривайте/взламивайте самостійно з настанням відповідних правових наслідків. Ну а якщо вирішите зламати, то будьте люб'язні запросити два понятих, у присутності яких проводиться особистий огляд і огляд речей в адміністративному порядку і обшук, - в порядку карно-процесуальному".

Уявити собі розвиток подій в запропонованому руслі вже практично неймовірно. Навіщо Даїшникові такий. (далі послідують образливі епітети) розумний і грамотний, якщо мимо за цей час проїхав вже десяток інших - добрих, поступливих, щедрих, і, що найприємніше, що абсолютно не знають своїх прав учасників дорожнього руху.

Безумовно, ставлячи питання і оповістившись вимоги, не варто зловживати децибелами в голосі і, вже звичайно, не рекомендується лягати на багажник грудьми або вступати в спаринг. Говорити слід м'яко, але переконливо, почавши з ввічливого питання: "Які ж все-таки законні підстави для огляду?"

Нагадаємо, що згідно статті 1223 КОАП перешкода проведенню працівником міліції огляду транспортних засобів в передбачених ЗАКОНОМ випадках вабить накладення штрафу від чотирьох до шести нмдг (від 68 до 102 грн.) Ось ви м'яко і цікавитеся, який з випадків, передбачений законом, має місце тут і зараз, оскільки незаконні вимоги посадових осіб органів державної влади виконання не підлягають. Більш того, громадяни звільнені від відповідальності за невиконання Незаконних вимог посадових осіб органів державної влади. Навпаки, незаконні вимоги даних осіб можна кваліфікувати як перевищення влади або зловживання такий.

Тепер зробимо маленький ліричний відступ. Хочеться підкреслити наступне: читач, якому адресовані роздуми на дану тему, для нас апріорі - абсолютно законопокірна особа. І всі ради адресовані виключно законопокірному громадянинові. Розгляд же ситуації на дорозі в декілька непривабливому ракурсі, на жаль, продиктовано такими, що мали місце в практиці випадками підкидань в ході "оглядів" різних пікантних речей і предметів, за зберігання яких передбачена юридична відповідальність - від адміністративної до кримінальної. І нібито знаходження таких предметів є прекрасним приводом для здирства, шантажу або втілення інших, планів, що далеко йдуть, при реалізації "замовлених" справ. Тому знання процесуальних нюансів проведення особистого огляду і огляду транспортних засобів в реаліях наший країни, на жаль - необхідність з погляду особистої безпеки кожного нашого громадянина.

Якнайменше Вам спілкування з ДАІ. Та успіху Вам на дорогах.

_________________
Зображення :D


Догори 
 Повідомлення Додано: 14 червня 2011, 21:49 
Офлайн

З нами з: 21 жовтня 2008, 03:00
Повідомлення: 1641
Звідки: Gorzów Wielkopolski
Прізвище, Ім’я: матейчук володимир
Інформація корисна,переглянув і освіжив в голові.І головне позбутися мандражу при спілкуванні і поводитися впевнено.
Нова інформація для мене про суд і неприсилання повістки про суд.Дякую.
+5 за роботу.


Догори 
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
 
 Сторінка 1 з 3 [ 30 повідомлень ] На сторінку 1, 2, 3  Далі




Коломия ВЕБ Портал

Список форумів » Техніка  » Розділ для автолюбителів


Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість

 
 

 
Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі

Знайти:
Вперед:  

Дошка безкоштовних оголошень

додати оголошення

Новини

Публікації


дитячий магазин

cron
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB