Хижак кольору сонця
"Вони уособлюють нову автомобільну расу, змушують захоплюватися, мріяти, прислухатися до них. Вони розуміються на красі та стилі, вони здатні захоплювати наші серця", — так писали про машини, представлені на торішньому Київському міжнародному автосалоні SIA. Серед них був і яскраво-жовтий "Хижак" з Коломиї.
"ХшЖАК"приїхав зі столиці переможцем спеціалізованої виставки "Авто-Ексклюзив", яка проходила в рамках салону. Серед інших ретро— та тюнінгованих автомобілів його відзначили за оригінальну зовнішність, конструкторське рішення і прохідність. Усе це — справа рук власника машини, коломиянина Василя Паландюка. На SIA-2007, який проходитиме 23-27 травня, цей автомобіль має особливий статус — його запросили відкрити і представляти салон.
Про таких людей, як Василь Паландюк, кажуть однозначно: "золоті руки". В нашому випадку можна додати — і "золота голова". Інакша не могла би придумати і втілити цей проект — суперсучасний джип на базі старенького військовика-"газона".
Якщо коротко і так, щоби не "здати" ноу-хау, то "Хижак" має ходову ГАЗ-66 і мерседесівський двигун 6,0. Здатний розвивати швидкість 95 км/год. У двох кабінах досить місця для десятьох. У кузов уміщаються три мотоцикли (остання обставина — принципова, але про це пізніше.) Обладнаний спеціальним захистом, лебідками, прожекторами, позашляховик вільно долає річки глибиною півтора метри і підйоми в шістдесят градусів. У якості експерименту пан Василь виїздив ним на Піп-Іван, Петрос, Близниці і Жандарми.
На створення машини чоловік витратив два роки і близько 10 тис. доларів. Майстерня — власний гараж. Увесь тюнінг — виключно ручна робота, ніяких станків. Сам інженер, сам дизайнер, сам випробовувач. "Робив, що називається, на коліні. Коли якісь деталі не підходили, знімав і переробляв. Так дібрав резину, — розповідає Василь Паландюк. — Найкраще підійшли т.зв. радіальні покришки, що їх зазвичай встановлюють на автобусах, які долають гірське бездоріжжя".
Відкриємо таємницю: "Хижак" народився як сімейний і клубний автомобіль. Насправді основне захоплення пана Василя — мотоцикли. На своєму "Кавасакі-650" він ганяє туристичними стежками Карпат, а у складі коломийського мотоклубу "Карпати" бере участь у змаганнях. Торік був третім у всеукраїнському ендуру, готується до наступних перегонів. "Ендуру, кільцева гонка лісовою трасою (довжина 80 км), цього року пройде на коломийській Гуцульщині 12 серпня, — розповідає чоловік. — Мотоклуб "Карпати" узявся відновити традиційні, популярні в середині 80-х, турніри з ендуру. Інтерес до них — дуже великий, адже такі змагання постійно проводяться і в Польщі, і в Словаччині. Це дозволило заявити другі по рахунку перегони в статусі міжнародних. Гонщики боротимуться за Кубок Центральної Європи". А до чого тут "Хижак"? Цим авто мотоклуб виїздить на збори, часто — разом з родинами. "Поки жінки й діти ходять у гриби і готують шашлики, чоловіки на мотоциклах тренуються. Нам добре і "половинки" задоволені", — посміхається пан Василь.
Історія з машиною має продовження. Позашляховиком зацікавилася відома автофірма — виробники мають намір придбати авторське право, щоб випускати подібні авто. А пан Василь тимчасом збирає деталі. "Руки сверблять", — зізнається він. У тому ж таки гаражі, на тому ж таки коліні буде робитися інше авто — "всюдихід" з турбодвигуном. Виглядатиме нова машина як класичний японський джип, хоч її тюнінгують з "Фольксвагена". "Практично кожен автомобіль можна зробити позашляховиком, якщо додати потрібні деталі, — стверджує пан Василь. — Ну а кузов — це вже ваша фантазія..."
В іншій країні Василь Паландюк, водій за фахом, приватний підприємець, що випікає цеглу і хліб, був би багатою людиною лише як кріейтор. Автофірми змагалися би за його ідеї, які повністю відповідають новітній концепції випуску автомобілів з яскравою індивідуальністю. Очевидно, українське автовиробництво такого не передбачає.
[IMG]http://img216.imageshack.us/img216/6063/1112fx9.jpg[/IMG]